حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
فرزندی خلاق در دل لیلاخ؛

هنرنمایی نوجوان مبتکر دهگلانی در ساخت ماکت‌های برقی

  • کد خبر : 24718
  • 22 آذر 1402 - 8:01
هنرنمایی نوجوان مبتکر دهگلانی در ساخت ماکت‌های برقی
نوجوان نخبه لیلاخی از سن ۷ سالگی در حوزه طراحی و ساخت ماکت‌های مختلف فعالیت می‌کند و با وجود نبود پشتوانه و خانواده ضعیف از وسایل دور ریختنی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سرنجیانه، روستایی از توابع بخش بلبان‌آباد، شهرستان دهگلان در استان کردستان ایران قرار دارد.

این روستا در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر دهگلان و در مسیر جاده اصلی دهگلان به کامیاران واقع است، سرنجیانه از شرق به روستای باشماق از جنوب به روستاهای کلکه و بلبان آباد از غرب به روستاهای چراغ آباد و سیس و از شمال به روستاهای مبارک آباد و تازه آباد چراغ آباد متصل است.

برای تهیه این گزارش به یکی از روستاهای دهگلان رفتیم تا مخاطبان را با نوجوان مبتکری آشنا کنیم که با استفاده از کمترین امکانات و وسایل دور ریختنی دست‌سازه‌های جالبی را خلق می‌کند.

 لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

معین حسین پناهی ۱۴ سال سن دارم ساکن روستای سرنجیانه از توابع بخش بلبان‌آباد شهرستان دهگلان و در مقطع دوم راهنمایی تحصیل می‌کنم.

چه چیزی باعث شد تا به سوی این حرفه کشیده شوید؟

از دوران کودکی علاقه بسیاری به برق و وسایل برقی داشتم، از آنجا که پدربزرگم نیز مشغول درست کردن وسایل برقی بود من نیز به ساخت و تعمیر وسایل برقی علاقمند شدم، از سن ۷ سالگی و وقتی که وارد مدرسه شدم، این علاقه در من افزایش یافت، در همان اوایل مدرسه تصمیم به ساخت وسایلی گرفتم که با برق و باتری کار می‌کند.

معین حسین پناهی نوجوان مبتکر لیلاخی، کارهایی را انجام می‌دهد که از عهده هم سن و سالانش خارج است و به گفته خودش بسیار به این کار علاقه دارد.

راجع به شرایط و وضعیت زندگی خود توضیح دهید؟

شرایط زندگی من در کنار پدر و مادرم چندان خوب و مساعد نیست من از کمترین امکانات موجود بهره کافی را می‌برم و با همین امکانات اندک وسایلی را می‌سازم که بسیاری از مردم از انجام آن عاجزند، اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم و روی آن مصمم باشیم بی‌شک موفق خواهیم شد و اگر در مسیر دچار شکست شدیم نباید ناامید شویم، بلکه از شکست‌های گذشته درس بگیریم تا در آینده موفق و پیروز باشیم.

در مورد حرفه و خلاقیتی که دارید بیشتر توضیح دهید؟

در اوایل به وسیله کارتون اشکال زیادی را درست می‌کردم اما تصمیم گرفتم که وسایل برقی را نیز به ساخته‌هایم اضافه کنم از ساخت ماشین‌های سنگین شروع کردم و به ساخت جاروبرقی و وسایل کوچک لحیم کاری رسیدم.

پیچیده‌ترین وسیله‌ای که درست کردید چه بود؟

چند ماه پیش وسیله برقی را طراحی کردم که هم اسپیکر بود و دارای چراغ قوه، فلاش داخلی و به گوشی‌های موبایل نیز متصل می‌شود.

این نوجوان نخبه لیلاخی از سن ۷ سالگی در حوزه طراحی و ساخت ماکت در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند و با وجود نداشتن پشتوانه و خانواده ضعیف از وسایل دور ریختنی استفاده و ماکت‌های مختلفی را می‌سازد.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

می‌خواهم علاوه بر ساخت ماشین‌های برقی ماکت پهپاد، بالگرد و در حوزه برق ماشین نیز دست به کار شوم و آنها را نیز بسازم، در حال حاضر مشغول ساخت ماکت پهپاد و بالگرد هستم.

از مسئولین مدیران و متولیان چه انتظاری دارید؟

من از مسئولان و نمایندگان ادارات چیز خاصی نمی‌خواهم و تا به اکنون سعی کرده‌ام قناعت را سرلوحه زندگی‌ام قرار دهم، اما از متولیان انتظار دارم که من و سایر نوجوانانی که در راه پیشرفت و آبادانی کشور قدم برمی‌دارند، حمایت کرده و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24718
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.