حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

همکاری استاندار سلیمانیه در تردد زائران از مرز باشماق قابل تقدیر است/ امنیت زائران اربعین از مرز باشماق را تامین خواهیم کرد

  • کد خبر : 11308
  • 04 خرداد 1402 - 8:46
همکاری استاندار سلیمانیه در تردد زائران از مرز باشماق قابل تقدیر است/ امنیت زائران اربعین از مرز باشماق را تامین خواهیم کرد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سال گذشته هیچ مشکل امنیتی در تردد زائران از مرز باشماق نداشتیم و امسال نیز با استفاده از تجربه موفق سال گذشته، امنیت زائران را تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار سیدصادق حسینی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با محوریت کمیته هماهنگی روابط خارجی در استانداری کردستان، اظهار کرد: مرز باشماق کردستان سال گذشته به عنوان مرز تردد زائران اربعین انتخاب شد و با وجود تمام محدودیت‌های زمانی و غیره عملکرد خوبی در خدمات‌رسانی به زائران داشتیم.

وی افزود: امسال برای دومین سال اعزام زائران اربعین حسینی از مرز انجام می شود که امیدواریم بتوانیم بهتر از سال گذشته در این حوزه عمل کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به نشست استانداران استان‌های مرزی گفت: برگزاری نشست استانداران غرب کشور با استانداران اقلیم کردستان عراق می‌تواند بستر خوبی برای هماهنگی بیشتر در تبادلات تجاری و خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین دارد.

به گفته حسینی، در این نشست باید به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توجه کنیم و از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

وی گفت: سال گذشته هیچ مشکل امنیتی در تردد زائران از مرز باشماق نداشتیم و امسال نیز با استفاده از تجربه موفق سال گذشته، امنیت زائران را تامین خواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: در نشست استانداران به موضوع حمل و نقل زائرین در آن طرف مرز توجه شود و قراردادهای لازم با چند شرکت حمل‌ونقل منعقد شود.

سردار حسینی گفت: قطعا تعداد زائرین اربعین که مرز باشماق را برای تردد انتخاب می‌کنند بیشتر از سال گذشته خواهد بود لذا نیاز به تمهیدات بیشتری داریم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان توسعه و تقویت مبادلات مرزی را از نکات مهم عنوان کرد و افزود: در ورود و خروج کالا در دو حوزه صادرات و واردات باید متعهدانه‌تر عمل شود.

همکاری استاندار سلیمانیه در تردد زائران از مرز باشماق قابل تقدیر است

استاندار کردستان عنوان کرد: نگاه دولت به موضوع مرز کاملا مثبت است و رئیس جمهور همواره بر تقویت تعاملات استانداران مرزی با استانداران اقلیم کردستان عراق تاکید دارد.

 اسماعیل زارعی‌کوشا نیز در ادامه با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد فتح فتوح و برگ زرینی ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی است و بزرگداشت آن یک وظیفه و تکلیف عینی است.

وی افزود: برای رسیدن به بلوغ مطلب در ارائه مطالب نشست با استانداران از تمام مدیران انتظار داریم، دیدگاه‌ها و محورهای پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب ارائه کنند تا در تفاهم‌نامه کلی قید شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه دیدگاه و نکات مهم نشست مشترک استانداران غرب کشور با استانداران اقلیم کردستان عراق را به یک ظرفیت و فرصت برای دستیبابی به اهداف تبدیل کنیم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: تا امروز توافقات چندجانبه مختلفی با منطقه اقلیم کردستان عراق داشته‌ایم اما متاسفانه در حد ۵ درصد آنها عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: در انعقاد تفاهم‌نامه و ارتباطات بیشتر با اقلیم کردستان عراق دنبال کار تشریفاتی و رسانه‌ای نیستیم.

وی افزود: مرز ظرفیت بسیار مهمی در توسعه است که ارتقای ارتباطات بین دو کشور می‌تواند مسیر رونق اقتصادی و تجاری را فراهم سازد.

استاندار کردستان اذعان کرد: نگاه دولت به موضوع مرز کاملا مثبت است و رئیس جمهور همواره بر تقویت تعاملات استانداران مرزی با استانداران اقلیم کردستان عراق تاکید دارد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: باید از این نوع نگاه رئیس جمهور استفاده کنیم و اعزام زائرین را به خوبی مدیریت کنیم.

وی نقش قرارگاه رمضان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در اعزام موفق زائران اربعین از مرز باشماق را بسیار تعیین‌کننده اعلام کرد.

استاندار کردستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری از مرز باشماق به نسبت سال گذشته اعزام شود.

زارعی‌کوشا از استاندار سلیمانیه بابت همکاری خوب در اربعین سال گذشته تقدیر کرد و اظهار داشت: مشکل عمده اربعین سال گذشته بحث حمل و نقل در آنسوی مرز به ویژه در حین برگشت زائران بود که امسال باید به نحوی عمل کنیم که زائران دچار مشکل نشوند.

استاندار کردستان عنوان کرد: نشست استانداران می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه و رونق ارتباطات بین دو کشور باشد.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های فنی حرفه ای و گردشگری توریست درمانی ظرفیت‌های خوبی در کردستان داریم باید در این نشست هم‌اندیشی تفاهم‌نامه‌هایی در این حوزه منعقد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11308
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.