حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
گزارش؛

همه جای شهر سنندج سرای میوه فروشان است

  • کد خبر : 24013
  • 13 آذر 1402 - 7:00
همه جای شهر سنندج سرای میوه فروشان است
بازار میوه فروشی توسط وانت بارها در سطح شهر سنندج چنان خیابان‌ها و معابر را به تسخیر خود در آورده‌اند که می‌توان ادعا کرد همه جای این شهر در مالکیت آنها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کُردتودی، کافی است نگاهی به خیابان های شهر بیندازی آنچه که هویداست شهری است که به تسخیر میوه فروشان در آمده است.
این روزها وانت بارها یا همان ماشین‌های میوه‌ فروشی برای فروش میوه و صیفی جات خود در میادین و معابر مختلف توقف می‌کنند و سبب ترافیک‌های آزار دهنده و همچنین به هم ریختگی و حتی در بسیاری از موارد باعث آشفتگی شهر شده‎اند.

ممکن است در نگاه اول هر شهروندی با دیدن چنین منظره‌ای دلش به رحم بیاید و چنین آشفته بازاری را حمل بر ناچاری شخص فروشنده برای تامین نان و روزی حلال بگذارد، اما آنچه که در ادامه آزار دهنده خواهد شد ایجاد بی‌نظمی و ترافیک های گستردهای است که توسط همین افراد رقم می‌خوردو در نهایت صدای اعتراض هرعابر یا هر راننده ای را در می‌آورد.

ازدحام ماشین‌های میوه فروشان در بسیاری از خیابان‌های شهر و ساماندهی آن موضوعی است که هر شهروند بارها آن را از مسئولین شهرداری و شورای شهر مطالبه کرده است مطالبه‌ای که شاید برای چند ماه پیگیر شود اما هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده‌ای که هر شهروند نسبت به این موضوع با آن دست و پنجه نرم می‌کند سد معبری است که توسط این قشر چه برای رانندگان و چه برای عابر پیاده اتفاق می‌افتد.


وی افزود: متاسفانه کم عرض بودن خیابان‌های شهر سنندج برای هرراننده‌ای را به تنگ آورده است که در ادامه حضورهمین ماشین‌های میوه فروشی هم مزید بر این مشکل شده، تا جایی که بیشترمواقع موجب بسته شدن خیابان‌ها و حتی تردد آسان می‌شود که باید رفع این مهم در دستور کار مسئولین شهرداری قرار گیرد.

در ادامه یکی ازهمین میوه فروشان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: به دلیل ارزان بودن قیمت میوه‌های عرضه شده توسط وانت بارها بیشتر مردم در این بازار گرانی به جای خرید میوه از مغازها ترجیح می‌دهند از ما خرید کنند که همین ازدحام مردم و استقبال آنها از این طریق باعث دوچندان شدن این شغل کاذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به نبود شغل مناسب بیان داشت: نبود شغل و آمار بیکاری برای جوانان تحصیل کرده این شهر تا جایی است که هر کدام از آنها وقتی فارغ التحصیل می‌شوند بلافاصله جهت امرار معاش و داشتن یک شغل اقدام به خریدن یک وانت حتی از نوع فکستنی آن می‌کنند و همین امر باعث شده که اکثر شهر سنندج در تسخیر وانت‌های میوه فروش باشد.

این فروشنده در ادامه خاطر نشان کرد: جایی که شهرداری شهر برای ما در نظر گرفته است محل و مکان مناسبی نیست چرا که مکان در نظر گرفته از مکان‌هایی است که عبور و مرور مردم در آن بسیار کم است و همین امر باعث کسادی روزی ما شده است به‌همین خاطر است که بیشتر میوه فروشان مرکز های شلوغ شهر را برای کسب درآمد ترجیح می‌دهند.

در این میان شهرداری مدت‌های زیادی است که با این شغل‌های کاذب برخورد می‌کند ولی برای اینکه بطور کامل این موضوع از بین برود بهتر است مکانی را در هر منطقه از شهر ایجاد کند تا این وانت‌های میوه فروش در آن ساماندهی شود.
,
این در حالی است که هفته گذشته حسن عسکری فرماندار سنندج در جلسه شورای ترافیک استان کردستان با اشاره به این موضوع اظهار داشت: ساماندهی وانت‌بارها نیازمند یک کار تیمی است و نیاز به همراهی سایر بخش‌ها دارد لذا نباید انتظار داشته باشیم تنها شهرداری این کار را انجام دهد.

فرماندار سنندج تصریح کرد: موضوع دست‌فروشی و وانت‌های میوه‌فروش واقعیت جامعه ما هستند لذا توجه به معیشت این افراد در اجرای طرح ساماندهی ضروری است.
وی گفت: باید بازار روزهایی در سطح شهر سنندج راه‌اندازی شود تا اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های میوه‌فروش نتیجه‌بخش باشد.
عسکری تصریح کرد: اجرای طرح بازار روز توسط شهرداری سنندج آغاز شده و در چند نقطه در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24013
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.