حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

همت دولت سیزدهم در احداث مسجدجامع جدیدالاحداث شهر مریوان

  • کد خبر : 24930
  • 27 آذر 1402 - 10:10
همت دولت سیزدهم در احداث مسجدجامع جدیدالاحداث شهر مریوان
مسجدجامع مریوان سال‌هاست که به دلیل محدودیت مکانی، نمی‌تواند پذیرای تمامی نمازگزاران جمعه باشد و اکثر آنان در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف چه در برف، باران و سرمای زمستان و چه در گرمای تابستان به صف می‌ایستند اما به همت دولت سیزدهم اعتبار خاصی برای تکمیل این مسجد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کردستان به شهر مناره‌ها و مساجد مشهور است، نام «مسجد» یادآور بندگى و کنش در پیشگاه خداوندمتعال و پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک است و در حقیقت، برترین و اصیل‏ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است.

عبادت و راز و نیاز با خداوند نیاز واقعى و فطرى هر انسانی است، گرچه عبادت در هر مکانى این نیاز روحى را به طور نسبى تامین مى‏کند، ولى این نیاز در مسجد بهتر و کامل‏تر تامین مى‏شود. بر این پایه، انسان بنا به فطرت خویش، معبد و مسجد را دوست مى‏دارد و بدان عشق می‌ورزد.

مسجدجامع مریوان سال‌هاست که به دلیل محدودیت مکانی، نمی‌تواند پذیرای تمامی نمازگزاران جمعه باشد و اکثر آنان در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف چه در برف، باران و سرمای زمستان و چه در گرمای تابستان به صف می‌ایستند.

تخصیص ۱۶۰ میلیارد در دولت سیزدهم به مسجدجامع جدیدالاحداث

سیروان محقق رئیس اداره اوقاف شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: مسجدجامع کنونی شهر مریوان فقط ظرفیت ۱۵۰۰ نفر را دارد و جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست و بسیاری از مردم در خیابان‌ها و کوچه‌های همجوار مسجد نماز را اقامه می‌کنند به همین علت چند سال پیش نیاز بر این شد که مسجدجامع جدید و بزرگی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان مریوان بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ زمین موردنظر برای احداث مسجدجامع جدید از طرف اداره مسکن و شهرسازی مریوان تعیین و واگذار گردید و مابین هنگ مرزی و اداره صداوسیمای شهرستان قرار دارد و کلنگ‌زنی این پروژه همان سال انجام شد و مساحت زمین آن حدود ۱۰ هزار و ۳۴۰ مترمربع می‌باشد.

وی گفت: شروع عملیات احداث این مسجدجامع جدیدالاحداث در سال ۱۳۹۰ بود و سه سال گذشته فندانسیون اولیه آن به اتمام رسید.

محقق خاطر نشان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلاتی که داشت به مدت ۱۰ سال غیرفعال و راکد شد تا دو سال پیش با همت و پیگیری فرماندار مریوان مجدد فعال گردید و در دولت سیزدهم از اعتبارات دولتی ۱۶۰میلیاردریال به این پروژه اختصاص داده شد.

وی گفت: مساحت زیربنای این مسجدجامع جدیدالاحداث ۳ هزار و ۲۶ مترمربع است که در ۳ طبقه احداث می‌شود و پروژه‌ای عظیم می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان مریوان اظهار کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم سقف طبقه ۲ را به اتمام برسانیم و ستون طبقه ۳ را کامل نمائیم و میزان درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۷ درصد می‌باشد یعنی ۹۹ درصد عملیات احداث انجام شده مربوط به یک سال گذشته است.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۰ میلیاردریال به این پروژه عظیم تخصیص داده شد و میزان اعتبار کمک‌های مردمی و خیّرین حدود ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

محقق بیان کرد: پیمانکار در این مسجدجامع جدیدالاحداث مشغول به کار و ساخت‌وساز می‌باشد و این پروژه امسال اعتبار ۵۰ میلیارد ریال داشته که فعلاً به آن تخصیص داده نشده است و ما همچنان مصمم هستیم که عملیات ساخت‌وساز را ادامه و انجام دهیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر چنانچه اعتبارات به صورت مستمر وجود داشته باشد این پروژه مسجدجامع جدیدالاحداث در بازه زمانی ۴ سال به اتمام می‌رسد.

مساجد جایگاهی برای ترویج اخلاق حسنه و ترغیب مردم برای انجام واجبات دینی است

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی اظهار داشت: خوشبختانه مسجدجامع جدیدالاحداث شهرستان در حال ترقی و پیشبرد می‌باشد و ایشالا هر چه زودتر ساخت‌وساز آن به اتمام برسد.

ماموستا شیرزادی مسجد را معیار و سنجش ایمان انسان‌ها دانست و خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن فرموده کسانی که در ساخت‌وساز مسجد نقش دارند و کمک می‌کنند میزان ایمان آن شخص را نشان می‌دهد.

امام جمعه شهرستان مریوان در پایان با درخواست از برادران و خواهران متمکن و ثروتمند در امر کمک مالی به ساخت مسجدجامع جدیدالاحداث بیان کرد: مسجدی که با بتون ساخته می‌شود قریب ۱۰۰ سال نیاز دارد که ویران و خراب شود با عبادت مردم در این مسجد تا ۱۰۰ سال و تا زمانی که برپا باشد با صلواتی که نمازگزار برایمان می‌فرستد نام خود را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24930
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.