حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

همایش شعر «شاخه طوبی» در سنندج برگزار شد/حاج قاسم سلیمانی برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشت

  • کد خبر : 4394
  • 12 دی 1401 - 12:37
همایش شعر «شاخه طوبی» در سنندج برگزار شد/حاج قاسم سلیمانی برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشت
همایش بین‌المللی شعر «شاخه طوبی»، یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان، صبح امروز در کتابخانه مرکزی سنندج برگزارشد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، همایش بین‌المللی شعر «شاخه طوبی»، یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان، صبح امروز در کتابخانه مرکزی سنندج برگزارشد.

در این همایش علاوه بر شاعرانی از استان کردستان، شعرایی از سراسر کشور و افغانستان نیز حضور داشتند و به صورت مجازی اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

حاج قاسم سلیمانی برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشت

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در ابتدای این مراسم با تاکید بر ماندگاری شخصیت و منش حاج قاسم سلیمانی با بهره مندی از زبان هنر، اظهار داشت: عقل، ادب، دین، حریت و خوش‌اخلاقی از شاخص‌های ارزشی و بسیار مهمی است که شهید سلیمانی با وجود آنها به سرداری جهانی تبدیل شد.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در عمق تلاش خود برای کشور، نظام و انقلاب از رشادت، حماسه، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی سنگ تمام گذاشت و خداوند نیز بهترین خاتمه را برای وی قرار داد.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال وی متعلق به مکتب امام حسین (ع) است گفت: شهید سلیمانی دشمن‌شناس و زمان‌شناس بود و به عنوان فرمانده‌ای مقتدر، دشمن اصلی را می‌شناخت و می‌دانست کجا وارد میدان شود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و یادواره این شهید بزرگوار برای همه ما سرشار از بهره معنوی است اما جدای از این مراسم‌ها ما باید بفهیم چگونه از زندگی، سیره و روش ایشان بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شعرا و هنرمندان می‌توانند در اشعار و آثار خود به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم بپردازند، گفت: همچنین در این زمینه می توان از فضای مجازی بهره برد.

وی افزود: درس عقلانیت و ایثار و از خودگذشتگی را باید در مکتب پرافتخار این شهید فرابگیریم.

مکتب حاج‌قاسم به مکتبی جهانی تبدیل شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه مکتب حاج قاسم به مکتبی جهانی تبدیل شده است و اندیشه های وی در همه مکاتب جریان دارد، اظهار کرد: حاج قاسم علاوه بر اینکه یک شخصیت امنیتی بود در زمینه‌های فرهنگی نیز بسیار تاثیرگذار بود.

محمد مخدومی افزود: حاج قاسم چون منویات رهبری برایش اولویت بود در هر عرصه‌ای که ایشان مطالبه‌ای داشتند، پیشگام می شد و دیگران را نیز به آن سمت فرا می‌خواند.

در ادامه این آیین تعدادی از شعرا به قرائت شعر در مورد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از تعدادی از آنان هم تجلیل شد.

گفتنی است؛ در سال گذشته این همایش با حضور شاعرانی از کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان برگزار شد که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4394
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.