حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

هلال احمر کردستان به ۳۶ هزار حادثه دیده امدادرسانی کرد

  • کد خبر : 2177
  • 03 آبان 1401 - 10:17
هلال احمر کردستان به ۳۶ هزار حادثه دیده امدادرسانی کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در نیمه نخست امسال، امدادگران این جمعیت به بیش از ۳۶ هزار حادثه دیده در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

پیام جلالی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: در۶ ماهه نخست سال جاری، در حوادث جاده‌ای به ۶۷۷ نفر، خدمات مناسبتی به ۳۵ هزار و ۲۷۱ نفر، برف و کولاک ۹۳ نفر، شهری ۱۸ نفر، ریزش آوار ۱۰ نفر، کوهستان ۲۰ نفر و خدمات حضوری هم به ۱۵ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.  

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته در نیمه اول امسال را ۲۲۸ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت، ۳۰ هزار و ۵۲۰ نفر اسکان داده شده اند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۹۷ نفر مربوط به خدمات مناسبتی و ۲۳ نفر به دلیل حوادث جاده ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به عملیات امدادی و خدمات ارائه شده هم گفت: در این عملیات، مجموع کل نجات یافتگان ۱۳۲ نفر بود که از این تعداد ۱۱۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

جلالی اضافه کرد: در عملیات انجام شده، ۱۹۳ دستگاه آمبولانس، ۲۹۸ تیم عملیاتی و یک هزار و ۳۲ امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شده و ۷۲ مورد عملیات رهاسازی و ۲ عملیات اطفای حریق توسط این جمعیت صورت گرفت.

وی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند و در صورت نیاز در سوانح و حوادث به محض اطلاع به ۱۱۲، تیم های امدادی برای ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2177
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.