حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
وزیر راه و شهرسازی:

هفته‌ای یک پرواز در فرودگاه سقز انجام می‌شود

  • کد خبر : 20974
  • 12 آبان 1402 - 10:34
هفته‌ای یک پرواز در فرودگاه سقز انجام می‌شود
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح فرودگاه سقز گفت: هفته ‌ای یک پرواز از تهران به فرودگاه سقز و بالعکس انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مهرداد بذرپاش روز جمعه در آیین افتتاح پروژه فرودگاه سقز با حضور رییس جمهور، با بیان اینکه فرودگاه سقز با یک پرواز در هفته شروع بکار کرده است که بتدریح افزایش خواهد یافت افزود:‌ این پروازها با یک نظم بسیار خوب برای مردم عزیز سقز که لایق این خدمت بودند ادامه خواهد داشت تا مردم این خطه و سایر شهرهای استان کردستان از مزایای آن بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: دولت عزم جدی برای تکمیل پروژه کریدور شمال – جنوب به عنوان مکمل خطوط ریلی و فرودگاهی در استان کردستان دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه سقز به دلیل نزدیکی به مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه علاوه بر اهمیت جابجایی مسافر از اهمیت اقتصادی فراوانی نیز برای استان کردستان به عنوان دومین فرودگاه استان برخوردار است.

 

افتتاح غیرحرفه ای دولت قبل

وی با بیان اینکه در واپسین روزهای دولت قبل این فرودگاه به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد که کار درست و حرفه ای نبود یادآور شد: بعد از آن هم حتی یک پرواز از این فرودگاه انجام نشد چون اصلا زیرساخت های آن از نظر ایمنی عملیات پرواز آماده نبود.

 

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از اینکه برخی می گویند دولت قبل این فرودگاه را با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل این دولت داد گفت: این فرودگاه علاوه بر اینکه برج مراقبت نداشت حتی دیوارهای اطراف فرودگاه و ساختمان ها مورد نیاز آن نیز احداث نشده بود و افتتاح آن به این صورت کار غلطی بود.

 

بذرپاش با بیان اینکه در دولت قبل پروژه ها با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روزهای واپسین افتتاح می شد گفت: بدون شک اگر فرودگاه سقز نیز از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می شد در دولت قبل افتتاح می شد.

 

وی اظهار کرد: تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون اصل اساسی ایمنی در امر پروازی است زیرا تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعداز سفر نخست رییس جمهور به استان کردستان و دستور ویژه ایشان برای تکمیل این طرح ، استاندار و شرکت فرودگاهی پیگیری خوبی کردند و سایر امکانات لازم با توجه با شرایط جغرافیایی این فرودگاه از جمله برج مراقبت، سالن و عملیات پروازی آماده شد.

 

وی ادامه داد: اثر این فرودگاه علاوه بر اهمیت اقتصادی در حوزه پدافند نیز بسیار مورد بااهمیت است به طوری که چنانچه فرودگاه سنندج از مدار خدمت خارج شود این فرودگاه می تواند به راحتی جایگزین آن شود.

 

بذرپاش با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه فرودگاهی این امر است که با ایجاد فرودگاه های جایگزین، به فرودگاه های مرکزی هر استان در این حوزه کمک شود.

 

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: اگر خطوط ریلی استان کردستان تا مرز باشماق و سنندج ایجاد شود فرودگاه سقز به عنوان مکمل حمل و نقلی این استان می تواند در امر توسعه استان بسیار مهم باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20974
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.