حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

هشدار افزایش میزان مصرف آب به‌دنبال گرمای هوا/ موج گرما کردستان را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 14512
  • 07 مرداد 1402 - 7:58
هشدار افزایش میزان مصرف آب به‌دنبال گرمای هوا/ موج گرما کردستان را فرا می‌گیرد
تا پنج روز آینده موج گرما در کردستان تشدید می‌شود که در این راستا معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کردستان نسبت به افزایش میزان مصرف آب به دنبال افزایش دما و ورود موج هوای گرم هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، دمای هوا در سلین به ۴۳ درجه سانتیگراد رسید و سنندج هم دمای ۳۷ درجه را در گرمترین ساعات شبانه روز داشت و بنا بر اعلام هواشناسی از امروز تا شنبه هفته آینده با افزایش پوشش ابر و وزش باد، احتمال رگبار‌های پراکنده باران در برخی مناطق استان وجود دارد و با انتقال گرد و غبار به آسمان استان، کیفیت و دید افقی نیز کاهش می‌یابد، در این راستا معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب کردستان می گوید: در چهار ماهه اول امسال ۳۹ میلیون متر مکعب آب در بخش شهری و روستایی استان مصرف شده است.

شال پوش اضافه کرد: این میزان مصرف در بخش شهری ۲ درصد و در بخش روستایی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، سرانه مصرف آب در استان حدود ۱۹۴ لیتر است که ۱۹ لیتر از میانگین کشوری که ۱۷۵ لیتر می‌باشد، بیشتر است.

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب کردستان عنوان کرد: امسال هیچگونه قطعی آب در بخش شهری و روستایی نخواهیم داشت مگراینکه قطعی‌ها به صورت مقطعی باشد.

شال پوش حفر چاه‌های جدید و تجهیز سیستم‌های تصفیه، انتقال و تامین آب را از برنامه‌های این شرکت در راستای تامین آب پایدار دانست.

وی، از شهروندان کردستانی خواست تا با مدیریت مصرف آب و انجام برخی اقدام‌های ساده مانند رفع نشتی کولر‌های آبی و پرهیز از شست‌وشو‌های غیرضروری، از هدررفت آب پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14512
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.