حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

هشدارها سایه‌ به سایه آنفلوانزا در کُردستان ‌می‌تازد

  • کد خبر : 19857
  • 30 مهر 1402 - 12:26
هشدارها سایه‌ به سایه آنفلوانزا در کُردستان ‌می‌تازد
بیماری آنفلوآنزا امسال زودتر از موعد مشخص، از اوایل مهرماه شیوع پیدا کرده و بسیاری از گروه‌های سنی بویژه کودکان و دانش‌آموزان را روانه مراکز درمانی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا زودتر از آنچه فکر می‌کردیم از اوایل مهرماه بسیاری از گروه‌های سنی بویژه کودکان و دانش‌آموزان را با بازگشایی مدارس روانه مراکز درمانی کرده است، بطوریکه موارد ابتلا افزایش یافته و باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیریم.

فرزام بیدارپور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: از دو هفته گذشته به تدریج تعداد بیماران دارای علائم تنفسی افزایش یافته و تعداد مراجعین به مراکز درمانی، حدود ۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: افراد دارای بیماری قلبی، تنفسی، کلیوی، بیماران دارای دیابت کنترل نشده، افراد دارای بیماری زمینه‌ای دارای نقص ایمنی، افراد سالمند و زنان باردار مستعد ابتلا به این بیماری هستند و باید واکسن را تزریق کنند.

وی گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و اوایل مهر است که آنتی بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته شود و موجود باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه افراد مبتلا به این ویروس باید پنج روز تا یک هفته استراحت کنند عنوان کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و خود مراقبتی به خصوص در افراد دارای بیماری زمینه‌ای تاثیر چشم گیری در کاهش ابتلا دارد.

هفته گذشته مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای بر تاثیر مثبت پوشاندن دهان و بینی با ماسک بر کاهش ابتلا به آنفلوآنزا تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛ لرز، تب، سردرد، گلودرد، سرفه، آبریزش و گرفتگی بینی، درد و ضعف عضلانی و بی‌حالی را از شایع‌ترین علایم آنفلوآنزا برشمرد.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی از بیماران تهوع، استفراغ و اسهال هم داشته باشند و عوارض جدی این بیماری در کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال شایع‌تر است.

آنفلوآنزا دو پیک دارد؛ یکی از پانزدهم مهر تا پایان آبان و پیک دوم نیز بعد از این زمان تا اواخر اسفند رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19857
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.