حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حرفه خبرنگاری از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی است

  • کد خبر : 15026
  • 17 مرداد 1402 - 9:21
حرفه خبرنگاری از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی است
پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ، حرفه خبرنگاری را از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی عنوان کرد و گفت: نوشتن هنر است و به همین دلیل در نگاه من این قشر در گروه نخبگان تاثیر گذار، جای دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان، در آستانه روز خبرنگار و در پاسخ به سوال رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج مبنی بر اینکه با توجه به آغار فرآیند انتخابات، راهبرد شما برای ورود داوطلبان و گروههای سیاسی چیست و آیا قصد شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان داوطلب را دارید، اظهار کرد: از روز اول حضورم در استان عهد کردم در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد.

وی با بیان اینکه برای خدمتگزاری به مردم در حال حاضر هم وقت کم داریم، در ارتباط با انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان، گفت: استراتژی و راهبرد اصلی، باز شدن بیشتر فضا برای تنوع و تکثر داوطلبان انتخاباتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه، حرفه خبرنگاری را از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی عنوان کرد و گفت: نوشتن هنر است و به همین دلیل در نگاه من این قشر در گروه نخبگان تاثیر گذار، جای دارند.
وی در توصیه‌های دوستانه به اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگار باید حس دلسوزی داشته و درصدد حل مشکل باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: فریادرسی مردم از سوی رسانه‌ها ضروری است تا با نگاه جامع، صدای مردم و نه یک حزب و گروه خاص باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی تاکید کرد: نخبگی و فرهیختگی به لحاظ وزن حرفه‌ای خبرنگار و میزان مطالعه اوست.

وی گفت: مقالات تولیدی در استان کم داریم که باید تقویت، به روز و جدید شود و از تحلیل‌های کپی نیز پرهیز گردد، ضمن اینکه نشریه در مورد فیلم، تئاتر و ورزش زیاد نیست و کردستان ظرفیت این را دارد که در این زمینه بیشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه ننوشتن مطلب از مطلب ضعیف بهتر است چون باید برای خواننده ارزش قائل شد و صحت اخبار را در نظر گرفت که به کلام اعتبار می دهد، گفت: در ارائه تاریخ کردستان نشریات استان موفق نیستند در حالیکه مطالب ناب در این خصوص، زیاد است.

حجت‌الاسلام پورذهبی به اتفاقات سال گذشته و موج‌آفرینی از یک اتفاق و ایجاد خسارت جانی و مادی آن اشاره کرد و افزود: همه خسارتهای وارد شده این حوادث به پای خسارت فکری ناشی از آن نمی رسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: معترض نباید اعتراض خود را مخدوش کند که ما در شهادت شهید عجمیان در تهران و شهید یوسفی در سنندج، شاهد اعتراض نبودیم.

وی در ادامه به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نگاه بنده در استان به افرادی که بی‌حجاب و یاضعیف الحجاب هستند سه مقوله بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نگاه بنده به این افراد نگاه انسانی است لذا اجازه نداریم که هیچ فردی را مورد توهین و یا تحقیر قرار دهیم اما امروزه می‌بینیم که با امران به معروف چه برخوردهای ناشایستی می‌شود.

وی نگاه دوم به افراد کم‌حجاب یا ضعیف الحجاب را نگاه شهروندی دانست و افزود: نگاه سوم یک نگاه حقوقی است چراکه این افراد قانون کشور را اجرا نمی‌کنند لذا باید در قالب نشست‌هایی بحث و تبیین برای آنان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان با تأکید بر اینکه مطلب نزدن بهتر از مطلب ضعیف است، یادآور شد: داشتن حس دلسوزی، اقدام برای حل مشکل، فریادرس مردم بودن، تولید محتوا، تحلیل مسائل روز و نگاشتن مقاله‌های پرمحتوا از توصیه‌های بوده که جامعه رسانه‌ای استان باید آن را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15026
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.