حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان:

نوای دلنشین دف در پالنگان طنین‌انداز می‌شود

  • کد خبر : 32242
  • 20 فروردین 1403 - 20:09
نوای دلنشین دف در پالنگان طنین‌انداز می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: جشن بزرگ هزاردف ٣١ فروردین‌ماه سال‌جاری در روستای گردشگری پالنگان واقع در محدوده پایگاه میراث‌جهانی منظر فرهنگی هورامان کردستان برگزار می‌شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، منصور مهرزاد در چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم باشکوه هزار دف پالنگان که در محل فرمانداری کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: مراسم  هزار دف یکی از زیباترین آداب و رسوم این روستای تاریخی است که هرساله با شکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این آئین فرهنگی، به‌عنوان یک میراث آئینی و معنوی، امسال در آخرین جمعه فروردین‌ماه با حضور گروه‌های مختلف دف‌نوازی و هنری در روستای گردشگری پالنگان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری مطلوب آئین هزار دف کردستان نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم  است.

مهرزاد یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی سال گذشته هشت روستای ایران را برای انتخاب روستای جهانی گردشگری انتخاب کرده بود که روستای پالنگان از جمله روستاهای منتخب بود که شرایط لازم را داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور نهایی می‌شود، عنوان کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای قرار گرفتن در لیست روستاهای جهانی برخوردار است اما دارای نقایص و مشکلاتی است که باید برطرف و تمام توان خود را برای فراهم نمودن شرایط جهت انتخاب این روستای تاریخی به‌کار ببریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32242
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.