حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
رئیس بنیاد مسکن دهگلان:

نهضت ملی مسکن، امید به خرید خانه را در دل مردم زنده کرد

  • کد خبر : 33023
  • 28 فروردین 1403 - 9:59
نهضت ملی مسکن، امید به خرید خانه را در دل مردم زنده کرد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان گفت: نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، امید به خانه‌دار شدن را برای افراد نیازمند زنده کرد.

مسلم محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بنیاد مسکن دهگلان دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های خوبی بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته بنیاد مسکن در بحث آسفالت معابر روستایی قریب به ۲۶ روستای شهرستان دهگلان را تحت پوشش قرار داده و آسفالت آنها را به اتمام رسانده است.

محبی در ادامه افزود: بالغ بر ۱۰ روستا نیز، طرح هادی به‌صورت کامل در آنها اجرا شده و به اتمام رسیده و همچنین بنیاد مسکن ۲۳ طرح بازنگری مطالعاتی را داشته که اقدامات آن انجام شده و برای تهیه آلبوم به مرکز استان ارسال شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان، بیان کرد: از اوایل شروع فعالیت بنیاد مسکن دهگلان تا به اکنون ۷ هزار و ۶۳۴ سند شهری و روستایی تحویل مردم شهرستان داده شده است، حدود ۵ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی در شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند که در این مورد دهگلان از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

محبی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبارات در سال ۱۴۰۳ به این بنیاد در دهگلان، گفت: در سال جاری تاکنون اعتباری که به بنیاد مسکن شهرستان اعلام شده است، اجرای طرح هادی در ۱۲ روستا و اجرای طرح سنگ‌فرش در روستاها انجام خواهد پذیرفت، امیدواریم که تعداد روستاهای طرح هادی را تا پایان سال جاری افزایش دهیم.

وی در ادامه اضافه نمود: در بازنگری روستاها در حال حاضر ۱۰ روستا به بنیاد مسکن شهرستان معرفی شده‌اند، در موضوع آسفالت معابر روستایی هم مقرر گردیده است، تا اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه سال جاری به بنیاد مسکن شهرستان اعلام شود که بلافاصله در راستای روشنگری نیز به سمع و نظر مردم شهرستان دهگلان خواهیم رساند.

محبی یادآور شد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰۰ سهمیه سند تحویل بنیاد مسکن شهرستان داده شده است و همچنین حدود ۲۸۷ سهمیه مقاوم‌سازی نیز در سال جاری به دهگلان اختصاص‌یافته است.

مسلم محبی، در ادامه ضمن اشاره و تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عنوان داشت: در دولت سیزدهم، نهضت ملی مسکن اقدامی عظیم و بزرگ بود که در حال انجام و توسعه است، در شهرستان دهگلان نیز با تلاش ادارات خدمات‌رسان نظیر راه و شهرسازی شهرستان، فرمانداری و پیگیری‌های نماینده مجلس، نهضت ملی در شهرستان در حال انجام و قرار است بالغ بر ۲۰۰۰ واحد مسکونی نیز در دهگلان اجرا و به مرحله بهره‌برداری برسد.

محبی نیز در جواب شایعاتی که دال بر اختصاص زمین‌های نهضت ملی مسکن در خارج از شهر و در نزدیکی روستاهای دوردست مطرح است، به مردم اطمینان خاطر داد و افزود: شایعه اختصاص زمین‌هایی در خارج از محدوده شهر کاملاً بی‌اساس و کذب بوده و در حین اجرای پروژه، مردم خود به عینه مشاهده خواهند نمود که تمامی ۲۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در داخل یا حاشیه شهر قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش بلبان‌آباد نیز در صحبت‌هایی که با شهرداری بلبان آباد و رئیس راه و شهرسازی دهگلان صورت‌گرفته است، مقرر شد تا حدود یک هکتار زمین توسط شهرداری تملک شود و بنیاد مسکن نیز آماده‌سازی آن را برعهده گیرد، اما به دلیل وجود موانع و مشکلات اداری فعلاً این اقدام متوقف شده است، تعداد متقاضیان مسکن ملی در بلبان‌آباد آباد به ۳۰ نفر و خانوار می‌رسد.

وی تأکید داشت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ روستا با متراژ ۱۵۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده است که این مقدار آسفالت در مقایسه با سال‌های گذشته رشد دوبرابری داشته است، در بازنگری مطالعات نیز حدود ۲۳ روستا انجام‌گرفته که در مجموع با احتساب مطالعاتی و اجرایی قریب به ۶۰ روستا صورت پذیرفته است.

وی در پایان این مطلب اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز دستورالعملی تاکنون برای آسفالت‌ریزی به بنیاد مسکن شهرستان دهگلان اعلام نشده است.

محبی، رئیس بنیاد مسکن دهگلان گفت: در بحث اعطای وام مقاوم‌سازی روستایی، در قبل این وام به مبلغ ۲۰۰ میلیون بود؛ اما اکنون به مبلغ ۳۵۰ میلیون افزایش‌یافته است، لذا از متقاضیان واجد شرایط می‌توانند، برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن شهرستان دهگلان مراجعه کنند.

محبی اضافه نمود: بنیاد مسکن دهگلان در کمک و یاری به مردم و محرومین و نیازمندان، مجری طرح اهدای ۶۰ واحد به محرومین را برعهده گرفته است، این کار مشارکتی در بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفین صورت خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سند واحدهای مسکونی، از مردم می‌خواهیم، نسبت به سنددار نمودن واحدهای مسکونی خود اقدام کنند تا در آینده متحمل ضرر و زیان نشوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33023
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.