حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی:

نهضت بیداری اسلامی امام،جهان‌بینی جدید برای مردم آزادیخواه جهان است

  • کد خبر : 11736
  • 13 خرداد 1402 - 10:42
نهضت بیداری اسلامی امام،جهان‌بینی جدید برای مردم آزادیخواه جهان است
ماموستا رستمی امام جمعه شهرستان سنندج گفت:نهضت بیداری اسلامی امام خمینی (ره) جهان‌بینی و ایدئولوژی جدیدی برای تمامی مسلمانان آزادیخواه جهان است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم کردستان درمجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار داشت:امام خمینی (ره)  دارای ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی و رهبری بود وهمین امرایشان را ازتمام رهبران درسطح جهان متمایزکرده بود.

وی گفت: رهبر کبیرانقلاب اسلامی با تشکیل حاکمیت دینی درعصر جدید دست به تاریخ سازی زد واز وی باید به عنوان تاریخ ساز فراموش ناشدنی یاد کرد که افکارو آرا و اندیشه های اوهرگز قدیمی نخواهد شد و هر روز در ابعاد مختلف برای ملت های آزاده و مسلمانان واقعی الهام بخش است.

ماموستا رستمی عنوان داشت: خدامحوری، استکبارستیزی و دشمن شناسی و مردم باوری از ویژگی های بارز شخصیتی امام خمینی (ره) بود که همین ویژگی ها باعث شد تا نهضت ایشان جهانی و آرا و افکارشان برای نسل جدید موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه انقلاب و نهضتی که امام خمینی (ره) ایجاد کردند نه تنها متعلق و محدود به ایران نبود، افزود: این نهضت امروز جهانی شده بلکه امروز آن را به عنوان الگودر قالب حرکت‌های آزادیخواهانه در مقابل با قدرت‌های استکباری در سطح کشورهای منطقه و مسلمان مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم کردستان درمجلس خبرگان رهبری درادامه خاطر نشان کرد: ازدیگر ویژگی های بارز امام خمینی(ره) دشمن شناسی ایشان بود که با بصیرت بالا و هوشمندی خاص خود در شرایط بخصوص به خنثی سازی توطئه های دشمنان، بدخواهان و منافقان می پرداخت و با رهنمودهای داهیانه و پیامبرگونه خود به شکل حقیقی عامل اتحاد و انسجام جامعه اسلامی می شدند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تا زمانی که آرمان‌های این نهضت که اسلام‌خواهی، حاکمیت اسلام ناب، عدالت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان زنده و پویاست و نظام بر آمده از آن پا برجا و استوار است این نهضت یک الگوی زنده برای بیداری انسان‌ها و ایستادگی در برابر ظلم و سلطه خواهد بود چرا که این جریانی است که زمینه‌ساز ظهور و تحقق حاکمیت اسلام و مستضعفان بر مستکبران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌های امام خمینی (ره) نشأت گرفته از اسلام ناب و الهام بخش بیداری اسلامی در جهان اسلام بود اظهار داشت: این بیداری اسلامی در سراسر جهان موجب شده که قدرت‌های استکباری در برابر این انقلاب اسلامی به زانو درآیند.

ماموستا رستمی در ادامه گفت: ازجمله ویژگی‌های قیام ۱۵ خرداد،خودجوش‌ بودن آن بود که ریشه در جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌های مردمی داشت و در حقیقت در ماجرای دستگیری امام، این ظرفیت اجتماعی تجلی یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11736
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.