حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
با حضور مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع کردستانی؛

نماز عید فطر در سنندج اقامه شد

  • کد خبر : 32407
  • 22 فروردین 1403 - 8:43
نماز عید فطر در سنندج اقامه شد
مردم اهل سنت و اهل تشیع ساکن سنندج امروز در اجتماعاتی باشکوه نماز عید فطر را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، صبح امروز مردم اهل سنت سنندج در صحن قدیم مسجد جامع و مردم اهل تشیع نیز در حسینیه این شهر نماز عید فطر را اقامه کردند.

تقوا و کنترل زبان باعث رستگاری در دنیا و آخرت می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان سخنران نماز عید فطر اهل تشیع در حسینیه سنندج اظهار داشت: بنابر آنچه توصیه شده، توصیه به تقوای الهی، گفتن سخن استوار و راست، پرهیزکاری و دوری از گناه است.

وی گفت: بعد از اختیار تقوا و گفتن سخن راست، خداوند اعمال شما را اصلاح می‌کند و در دنیا و آخرت رستگار خواهید شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از ملت شریف کردستان تشکر می‌کنیم جهت شرکت در انتخابات که با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت آبرومندانه برگزار شد و از همه مسئولین که انتخابات مطلوبی را اجرا کردند نیز قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن سرداران رشید اسلام، فقط خوی مستکبرین و کسانی است که جز خودشان کسی را قبول نمی‌کنند و ظلم‌های فراوانی به مردم غزه کردند، این اتفاق را محکوم می‌کنیم و امیدواریم آنچه مقدر و تصمیمات نظام است برای انتقام از این سرداران اتفاق بیفتد.

وی همچنین به شهادت رساندن نیروهای حافظ امنیت را محکوم و اقدامی غیرانسانی خواند و اظهار کرد: در چند روز اخیر و روز گذشته بیش از ۱۲ نفر نیروها انتظامی در سیستان و بلوچستان و زاهدان ناجوانمردانه و در راه امنیت به شهادت رسیدند که واقعا باعث تاسف و مایه نگرانی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: قریب ۸ ماه است که مردمی مظلوم در غزه قتل عام می‌شوند و ۳۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و امیدوارم خداوند نابودی رژیم صهیونیستی را به‌عنوان عیدی به مسلمانان بدهد و شر دشمنان این مکتب نابود شود.

صدقه و دستگیری از نیازمندان بزرگترین جهاد در راه خدا است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و سخنران نماز عید فطر اهل سنت این شهر نیز در خطبه عید فطر که در صحن قدیم مسجد جامع برگزار شد با تبریک عید فطر به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: پس از ۳۰ روز عبادات شاهد تجمعی عبادی از مسلمانان در نماز عید فطر هستیم.

امام جمعه سنندج، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان سرشار از برکات الهی است و مردم متدین شهرهای کردستان همیشه حضور چشمگیری در مناسبات این ماه مبارک دارند، اظهار کرد: صبر و استقامت، غم‌خواری، تقویت کمک به همنوع و استحکام پایه‌های دین از برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری در این ماه است.

وی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: مسلمانان باید در برابر این رژیم منحوس متحد شده و با تمام توان از مردم غزه دفاع کنند.

ماموستا رستمی ادامه داد: امروز ناله و فریاد مظلومان را در غزه می شنویم و اگر کسی نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشد، در زمره مسلمانان نیست.

ماموستا فایق رستمی یادآور شد: طی ۶ ماه گذشته، رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی حدود ۳۴ هزار نفر را در غزه شهید، ۷۵ هزار نفر را زخمی و هزاران خانه را ویران کرده است.

وی با بیان اینکه کسی که اهل جهاد باشد از درب جهاد وارد بهشت می‌شود، یادآور شد: کسانی هم که اهل روزه و نماز و صدقه باشند از درهای خاصی که با همین عناوین نام‌گذاری شده وارد بهشت خواهند شد.

وی ضمن تقدیر از اهدایی ۸ میلیارد تومان کمک مقام معظم رهبری به محرومین استان کردستان در راستای کمک مومنانه اظهار داشت: رویکرد نظام جهوری اسلامی در راستای خدمت و کمک به نیازمندان کردستانی قابل ستایش است و نشان دهنده دلسوزی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی نسبت به مردم به ویژه مستضعفین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32407
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.