حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

نمادهای سبک زندگی غربی در تقابل با سبک زندگی اسلامی

  • کد خبر : 32648
  • 25 فروردین 1403 - 7:24
نمادهای سبک زندگی غربی در تقابل با سبک زندگی اسلامی
در نگاهی که به جامعه امروز جهانی و ایران می‌توان داشت، سبک زندگی را مشاهده می‌کنیم که گویی همگی از یک الگوی خاص کپی‌برداری شده است و عملاً این سبک نه جدید است و نه توسط اداکننده انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، حدود یک دهه پیش بود که اگر جوانی با پوشش خارج از عرف به خیابان می‌آمد، مورد تمسخر هم سن و سالان و مردم قرار می‌گرفت و مجبور می‌شد که بعد از مدتی، به نسخه اولیه خود برگردد.

از همان ابتدا که همین تعداد جوان و نوجوان به این الگو توجه می‌کردند و ادا در می‌آوردند، باید دقت می‌شد که برای فرهنگ‌سازی و تقویت الگوهای ناب اسلامی تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

حال امروز که همان نوجوان و جوان در بازار سیاه بی‌حجابی و بدحجابی غرق شده است، نمی‌توان انتظار داشت در یک مرحله و در یک برخورد حقوقی، تحول ایجاد کرد و اصلاح جامعه را شاهد بود.

این سؤال را باید پرسید که چرا تغییر سبک زندگی شخصی افراد به نفع سرمایه‌داران است، مگر نه اینکه انسان در انتخاب آزاد است و حتی امروز هم در سراسر جهان برای آزادی بیان و آزادی پوشش، بلندگوها پاره شده است.

بیایید کمی به این سبک زندگی جدید توجه و بررسی کنیم، یک نوجوان دختر ۱۵ساله که امروز خود را روشن‌فکر و آزاد می‌بینید، در سبک زندگی جدیدی که برای خود ترسیم کرده است، باید حدود پنج میلیون‌ریالی را برای لوازم آرایشی هزینه کند، هر هفته برای آرایش حرفه‌ای و گریم در یک سالن آرایشی لاکچری حدود ۱۰ میلیون‌ریالی هزینه کند.

به طور متوسط هم اگر حساب کنیم برای ایجاد روحیه جدید، پوشش جدیدی نیاز دارد که در بازار امروز حدود ۳۰ میلیون‌ریالی آب می‌خورد و اگر بخواهد از جراحی‌های زیبایی هم عقب نماند، حدود ۵۰ میلیون ریال هزینه کند.

اگر سایر هزینه‌های اینترنت، کافی‌شاپ، کافه‌رستوران، آتلیه و غیره را در نظر بگیریم، این نوجوان در طول یک ماه با سبک جدید زندگی، بیش از ۱۰۰ میلیون در یک ماه هزینه می‌کند که تمام سودآوری این تغییر، فقط به جیب سرمایه‌داران و تاجران خواهد رفت.

انقلاب‌های مخملی به نام‌های گوناگون و اهداف آزادی بانوان و آقایان، تنها در صورتی موردتوجه قرار می‌گیرند که شما یک مصرف‌کننده باشید، مثلاً در انقلاب مردمی ایران به نام جمهوری اسلامی می‌بینیم که تا چه حد و مرزی، دشمنان و تحریم‌های متنوع قصد براندازی آن را دارند.

انقلاب مردمی ایران به جمهوری اسلامی، این‌گونه است که ابتدا دست استعمارگران را قطع کرده، از اسراف و تجمل‌گرایی نهی می‌کند و به ساده‌زیستی و رعایت عفاف و حجاب دعوت می‎کند، همین موضوع موجب شده که نوجوانان و جوانان در سبک زندگی اسلامی یاد بگیرند که می‌شود در زندگی امروز با حدود ۲۰ میلیون‌ریالی به‌سادگی و رفاه متوسط رفتار کرد.

آری آنچه که امروز نوجوان و جوانان جهان گرفتار آن شده‌اند، دام سرمایه‌دارانی است که برای افزایش سرمایه خود، بنیاد خانواده‎‌ها و مادران را هدف قرار داده‌اند تا فقط بر سکه‌های جیب خود بیفزایند، زیرا نسل مصرف کنند و بی‌فکر، بهترین گاو شیردهی است که تا آخرین روز عمرش نمی‌داند و نمی‌تواند برای لحظات زندگی‌اش تصمیم بگیرد.

سبک زندگی جدید جامعه تنها در صورتی باید ادامه داشته باشد که به نفع سرمایه‌داران باشد و اگر تفکری جدید یا انقلاب مردمی بخواهد علیه این سرمایه‌داران اقدامی کند، محکوم به مرگ، تفرقه، توطئه، تحریم و جنگ خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32648
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.