حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی؛

نقطه مقابل افول آمریکا پیشرفتهای خیره کننده ایران است

  • کد خبر : 2426
  • 12 آبان 1401 - 9:05
نقطه مقابل افول آمریکا پیشرفتهای خیره کننده ایران است
کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توطئه های آمریکا در ایجاد فتنه های پیچیده با صرف بودجه های فراوان با توجه به وجود مشکلات فراوان آنهاد سطح کشور خود که بنابر اظهار نظر نظریه پردازان دنیا ازنشانه های افول آمریکا است گفت: نقطه مقابل افول آمریکا پیشرفتهای خیره کننده ایران است.

به گزارش خبرنگار کردتودی، جعفر منتشلو کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توطئه های آمریکا در ایجاد فتنه های پیچیده با صرف بودجه های فراوان با توجه به وجود مشکلات فراوان آنهاد سطح کشور خود که بنابر اظهار نظر نظریه پردازان دنیا ازنشانه های افول آمریکا است گفت: نقطه مقابل افول آمریکا پیشرفتهای خیره کننده ایران است.

 

وی در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا پس از افول کمونیسم خواهان اقتدار هژمونیک خود بود و در طی سال های متمادی در این کار موفق نیز شد اما در چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه شده است که قدرت آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

 

وی اضافه کرد: تحلیل ها و نشانه های مختلفی ذکر می‌شود که مجموع آن ها تصویر قدرتی در حال سقوط را از آمریکا نشان می دهند که به هر نحو ممکن سعی دارد از افشا شدنِ واقعیات در مورد خود جلوگیری کند و تا جای ممکن فضا را آرام و به نفع خود نشان دهد،  این در حالی است که بحران در این چهارچوب به قدری عمیق و جدی است که حتی در مسائل ظاهری نیز نمود پیدا کرده و چه در سطح نخبگانی و چه زیرساختی، حکمروایی آمریکایی را با چالش هایی جدی مواجه کرده است.

 

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: قبل از انقلاب، ایران کاملا وابسته به آمریکا بود و آمریکایی ها هر کاری می خواستند در ایران انجام می دادند اما امروز ما با قدرت در مقابل آمریکا ایستاده ایم و هر جا لازم بوده پاسخ کوبنده به آنها دادیم. امروز مردم دنیا باور کردند که می توانند در مقابل آمریکا بایستند و انشاالله در نهایت ما به سمت و سویی خواهیم رفت که نقطه انتهایی آن پیشرفتهای خیره کننده ایران اسلامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز هم ضعیفتر و هم آسیب پذیرتر از یک دهه پیش است. امریکا امروز هم مدعی نظم جهانی و هم بزرگترین منبع بالقوه بی‌نظمی آن است. تا زمانی که چنین است دیپلمات ها، مقام ها، سیاستمداران و عموم مردم خارج از آمریکا نیز در مورد فروپاشی آن اتفاق نظر خواهند داشت.

 

منتشلو در ادامه به اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه ایران و حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات تحریمی علیه نظام جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۹ توسط آمریکا کلید خورد و آنها با حصر اقتصادی ایران که تاکنون ادامه داشته است همه ساله با جعل قوانین تحریمی بیشتر، مبادرت به تضعیف نظام مالی و پولی کشورمان می‌کنند.

 

آمریکایی‏‌ها تا امروز اموال و دارایی‌های ایران را مصادره کردند و حساب‌ های بانکی ایران را به طور کامل مسدود کردند. در تداوم این سیاست، دولت ایالات متحده آمریکا با هدف به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران، سیاست «مهار» را در پیش گرفته اما تا این لحظه با مقاومت مردم این سیاست راه به جایی نبرده است.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2426
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.