حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

نقش زنان در امتدادبخشی به ولایت اجتماعی در جامعه اسلامی

  • کد خبر : 26468
  • 18 دی 1402 - 12:12
نقش زنان در امتدادبخشی به ولایت اجتماعی در جامعه اسلامی
مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به بحث حضور پرشور در انتخابات اشاره کردند و اینکه بانوان در شناخت افراد و راهبردها و ترغیب مردم در بحث انتخابات می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان صبح امروز در جلسه هیئت اندیشه‌ورز که با حضور بانوان ادارات در سنندج برگزار شد ضمن محکومیت اقدام اخیر در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: این اقدام دشمنان نشان از ضعف و ناتوانی آنهاست چرا که دشمنان ما توان مقابله ورویارویی با محور مقاومت را ندارند و دست به این چنین اقدامات کور می‌زنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به بحث حضور پرشور در انتخابات اشاره کردند و اینکه بانوان در شناخت افراد و راهبردها و ترغیب مردم در بحث انتخابات می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی گفت: حضور در انتخابات یک عمل صالح است و سپاه و بسیج خود را طرفدار کاندیدای خاصی نمی‌داند و فقط افراد را به حضور مردم در انتخابات ترغیب می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان ادامه داد: سپاه حافظ دستاوردهای این انقلاب و نظام است و تاکید ما بر مشارکت همگانی مردم در پای صندوق های رأی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر انتخابات درست برگزار شود مایه عزت است و اگر درست برگزار نشود تضعیف کشور خواهد بود اضافه کرد: ما در حال نزدیک شدن به قله موفقیت هستیم و این تلاش شبانه‌روزی را می‌طلبد تا قدرت از سطح غرب به سطح شرق منتقل شود.

سرکانی گفت: مردم باید بر مبنای اندیشه، بصیرت و آگاهی در صحنه انتخابات حضور به عمل بیاورند چرا که یک انتخاب اصلح میتواند سرنوشت مردم در اداره کشور را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.

سرکانی در بخش دیگری از سخنانش به رسالت مهم انبیا و اولیاء الهی در بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: وقتی در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم زنان آن جامعه باید سبک زندگی دینی و اسلامی را اولویت زندگی خود و خانوادها قرار دهند و فرهنگ عمومی دینی و اسلامی در سبک‌های زندگی استفاده گردد.

سرکانی تصریح کرد: نگاه مردم کردستان در  بحث حجاب یک نگاه مثبت است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز تمام دشمنان توان و تلاش خود برای از بین بردن هویت دختران و زنان ما به کار برده‌اند و باید نسبت به این توطئه‌ها بیشتر هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تنوع محصولات عفاف و حجاب در جامعه ضعیف است خاطر نشان کرد: موضوع حجاب و عفاف و تنوع محصولات مطالبه اصلی بانوان در جامعه است که لازم است در این راستا اقدامات اساسی توسط مور بانوان استانداری انجام گیرد.

وی ضمن گلایه از وزارت آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب، گفت: متاسفانه محتوای جامعی به نام عفاف و حجاب در کتاب‌های دان‌ش‌آموزان و دانشگاه‌های ما وجود ندارد و این یک ضعف اساسی محسوب می‌شود که لازم است حتما نهادهای بالاتر این را مورد بررسی قرار دهند

نقش زنان در امتدادبخشی به ولایت اجتماعی در جامعه اسلامی

شمسی کاظمی رئیس شورای هیئت اندیشه ورز جامعه زنان کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: اگر به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنیم و با نگاه تحلیلانه‌ای این امر بررسی شود خواهیم دید که ولایت اجتماعی زنان باید به عنوان یک مولفه اساسی کار شود چرا که ایشان زنان را معماران ایران و مؤثر در تحولات تاریخی، اجتماعی و سیاسی معرفی می‌کنند و همین نگاه متعالی نسبت به زن و معرفی مدلی جدید از حضور اجتماعی زن به جهان باعث شد تا گفتمان انقلاب اسلامی، مباحث جدیدی را بیان کند.

وی افزود: الگوهایی مانند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س)، الگوهای مترقی و متعالی از جنس ولایت اجتماعی هستند، بانوانی که خانه و خانواده، بستر اصلی فعالیتشان بوده، اما خانه و خانواده آن‌ها امتداد اجتماعی داشته و از بستر خانواده توانسته‌اند حرکت‌های اجتماعی را شکل دهند و مرجعیت اجتماعی پیدا کنند.

وی گفت: بدحجابی در جامعه یکی از نمادهایی است که امروزه به صورت کمرنگ در جامعه مشاهده می‌شود و مطمناُ در یک جامعه دینی کم کم دیگر شاهد این بدحجابی‌ها نخواهیم بود اما باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های قضایی در برخورد با بی‌حجابی انجام پذیرد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ متوجه خواهیم شد که نظام جمهوری اسلامی ایران تنها مدلی است که امام راحل (ره) با جمهوریت و اسلامیت آن را مطرح کردند و در این راستا دشمن ماموریت پیدا کرد تا به آن ضربه بزند.

وی گفت: تنها نظامی که مردم سالاری دینی است نظام جمهوری اسلامی است و حضور در انتخابات بعنی اقتدار و شکوه یک ملت.

وی افزود: با توجه به تبلیغات دشمن و ایجاد کردن یاس در مردم، لازم است از قلمرو جهاد تبیین حقایق و خدمات نظام جمهوری اسلامی انجام شود و موفقیت‌های دولت را اطلاع‌رسانی کنیم.

در پایان این نشست اعضای شورای هئیت اندیشه‌ورز، نظرات خود را در خصوص تبیین و انعکاس به گروه‌های زیربط مربوطه ارائه دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26468
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.