حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
امام جمعه سنندج:

نقش‌آفرينی در توليد از مهمترين افتخارات عشاير است

  • کد خبر : 22333
  • 24 آبان 1402 - 12:20
نقش‌آفرينی در توليد از مهمترين افتخارات عشاير است
امام جمعه سنندج با بیان اینکه نقش‌آفرينی در توليد از مهمترين افتخارات عشاير است، گفت: کردستان از استعداد‌ها و ذخایر خاص برخوردار است و می‌طلبد که از این استعدادها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا قایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج صبح امروز در اولین همایش تجلیل از شبانان، دامداران و عشایر استان کردستان که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: کردستان از استعداد‌ها و ذخایر خاص برخوردار است و می‌طلبد که از این استعدادها استفاده شود.

وی گفت: امروز باید به عشایر ما که ولی نعمت‌های ما هستند توجه ویژه شود تا دیگر شاهد سیل کوچ‌نشینی به شهره‌ها را شاهد نباشیم.

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: معیشت مردم در کنار امنیت آنها دو مقوله پر اهمیت است که باید مسئولین به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی زندگی عشایر را نزدیکترین سبک زندگی به سبک زندگی اصولی و اسلامی دانسته و افزود: الفت و محبت و جوانمردی، مصرف کم و بهره‌وری زیاد، استفاده مناسب از طبیعت، نقش‌آفرینی آحاد و افراد عشایر در تولید، آمادگی دفاعی و … از خصوصیات بارز عشایر است.

ماموستا رستمی ارزش های عشايری را مايه افتخار خوانده و اظهار داشت: زندگی ساده و عدم وابستگی به ماديات يك ارزش والا براي هر انساني است كه در عشاير ديده می‌شود پس بايد قدر اين الگو را دانست و جامعه را برای گرايش به اين الگو تشويق نمود.

در پایان این مراسم؛ از خانواده‌های معظم شهدای دامداران و عشایر استان کردستان تقدیر شد.

برگزاری میزگرد تخصصی ویژه بررسی حل مشکلات دامداران و عشایر استان با حضور سردار حزنی دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه، سردار حسن‌زاده جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مدیران منابع‌طبیعی و بانک‌ کشاورزی کردستان پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22333
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.