حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

نظام تعلیم و تربیت در خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمنان قرار دارد

  • کد خبر : 10298
  • 18 اردیبهشت 1402 - 13:19
نظام تعلیم و تربیت در خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمنان قرار دارد
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دشمنان قسم خورده نظام برای اینکه پایه های نظام را سست کنند و فروپاشی را رقم بزنند، به دنبال ضربه زدن به آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه تربیت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار سید صادق حینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشت هیئت اندیشه ورز با فرهنگیان کُردستانی که در سنندج برگزار شد با بیان اینکه آنچه موجب بالندگی یک کشور می‌شود آموزش و پرورش است و در واقع پایه و اساس بالندگی هر کشور به این مهم بستگی دارد اظهار داشت: آموزش و پرورش تحول‌گر یک جامعه هستند و اساس هیئت های اندیشه ورز برای جمع بندی نظرات و آراء مختلف است چرا که آدم فرهنگی، دارای عقیده، سلیقه و ایده ی فرهنگی است و چند عنصر هم پیوسته ی موثر معلم، مدرسه، دانش آموز، اولیا و مسجد مانند دانه های تسبیح هستند که باید همیشه در کنار هم باشند.

وی گفت: دانش آموزان باید در تراز انقلاب، پیشرفت و توسعه کشور تربیت شوند تا این قطار را با سرعت بیشتری به جلو ببریم و جهاد تبیین جهاد علمی سرلوحه ی کار معلمان قرار گیرد.

وی افزود: باید اخلاق معرفت و انضباط را به دانش آموزان یاد دهیم، محیط آموزش‌وپرورش اول محیط تربیت است و فقط نباید علوم حرفه‌ای و دانش‌های تجربی منتقل شود و معلمان ما باید برای دانش آموزان الگوسازی کنند زیرا محیط‌های مدارس باید برای هر دانش‌آموز قطب نمای اخلاقی داشته باشد تا اجازه ندهد آنان از مسیر درست خارج شوند، می‌توانیم با یک دلسوزی ساده تمامی اضطراب‌های دانش‌آموز را تخلیه کنیم.

سردار حسینی یادآور شود: جمله معروف “معلمی شغل انبیاست” را بارها در وصف مقام والای معلم شنیده‌ایم چرا که در برهه‌ای از انقلاب اسلامی، معلمانی بودند که شب در سنگر مقاومت نگهبانی می‌دادند و در روز نیز سر کلاس‌های درس حاضر می‌شدند و به فرزندانمان درس تعلیم و تربیت یاد می‌دادند.

وی ادامه داد: دشمن با چوب لای چرخ گذاشتن قصد جلوگیری از پیشرفت کشورمان را داشته و در سالیان اخیر با شیوه‌های مختلف به ویژه برپایی اغتشاشات، این هدف شوم را به اثبات رسانده است. یقیناً دشمنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب و در راس آنها استکبار جهانی با ملت انقلابی ایران تمامی ندارد و هر بار در قالبی، هجمه‌های گسترده خود را علیه این مردم وارد می‌کند و در اغتشاشات اخیر زنان و دختران را هدف قرار دادند تا علیه نظام ما استفاده کنند.

به گفته ی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان؛ تربیت خوب دانش آموزان راه حل مقابله با هدف های دشمنان است که لازم است فرهنگیان این را مورد نظر قرار دهند.

عدم نظم و دقت کافی در بعضی از امور، قبول مسئولیت از طرف کسانی که توانایی و تخصص لازم را نداشته، نبودن بسترهای مناسب جهت جذب افراد توانمند در این زمینه، بحران اقتدار معلمان، تنش برخی از ارزش‌های حاکم بر خانواده با آموزش رسمی مدرسه و تقابل باورها و سبک زندگی‌ها، چالش بی رغبتی دانش آموزان به یادگیری  از جمله چالش هایی بود که معلمین آن را در این جلسه مطرح کردند و خواستار ارائه ی راهکاری لازم در این حوزه شدند.

انتهای پپام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10298
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.