حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان کردستان:

نرخ ابلاغ الکترونیک در دادگستری سقز ۹۸/۵ درصد است

  • کد خبر : 18311
  • 12 مهر 1402 - 7:36
نرخ ابلاغ الکترونیک در دادگستری سقز ۹۸/۵ درصد است
رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ ابلاغ الکترونیک در دادگستری سقز را ۹۸/۵ درصد ذکر کرد و گفت: قضات و کارکنان دادگستری استان باید همواره دانش و سواد حوزه کاری خود را بروز کرده و حجم و کثرت بالای کار آنها را از مطالعه و دانش آموزی باز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت الاسلام حسینی در جلسه با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی سقز ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت : پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه برای تمامی مسلمانان عالم است و آنچه در صدر اسلام ، این دین مبین را فراگیر کرد همانا منش و اخلاق حسنه آن حضرت بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر توجه ویژه دادستانهای استان به موضوع حفظ حقوق عامه همچنین بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متصرفین به اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : در این زمینه طی سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی خطاب به قضات دادگستری سقز تاکید کرد: یکی از موضوعات و مشکلات کشوری در فرآیند رسیدگی، موکول کردن صدور رای در شعب به نیمه دوم هر ماه و یا ده روز پایانی ماه می باشد که متاسفانه این امر اطاله دادرسی و بعضا غیر متقن بودن آرای صادره را به دنبال خواهد داشت از این رو لازم است تا قضات در دادسرا ، محاکم بدوی و تجدیدنظر از ابتدای هر ماه نسبت به اتخاذتصمیم و صدور رای در پرونده هایی که مورد رسیدگی قرار می گیرد، اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ ابلاغ الکترونیک در دادگستری سقز را ۹۸/۵ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: قضات و کارکنان دادگستری استان باید همواره دانش و سواد حوزه کاری خود را بروز کرده و حجم و کثرت بالای کار آنها را از مطالعه و دانش آموزی بازندارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: با توجه به محدودیت فضای فیزیکی در دادگستری شهرستان سقز ، ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان در زمینی به مساحت ۷هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

عالی ترین مقام قضایی استان کردستان اضافه کرد: در راستای سفر مقامات قضایی استان به شهرستانهای تابعه مسائل مختلفی اعم از مسائل و مشکلات زندان و زندانیان و جمعیت کیفری زندانها، رعایت حقوق شهروندی ، شعب متعارف ، ملاقات با مردم و رسیدگی به درخواستهای آنها ، اتقان آرای قضایی ، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و … بررسی و مورد رصد قرار می گیرد.

در پایان این بازدید ،ضمن تشکیل جلسه شورای معاونین با حضور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب سقز ،مصوباتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18311
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.