حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیر مرکز رشد و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

نجات جان انسان‌ها با طراحی دو محصول مبتنی بر هوش مصنوعی در کردستان

  • کد خبر : 21676
  • 17 آبان 1402 - 7:51
نجات جان انسان‌ها با طراحی دو محصول مبتنی بر هوش مصنوعی در کردستان
مدیر مرکز رشد و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با ۲ محصول مبتنی بر هوش مصنوعی برای حفظ جان انسان‌ها طراحی کرده و در چهارمین رویداد ملی «عصر امید» خوش درخشیدند.

عبدالباقی قادرزاده، مدیر مرکز رشد و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: دو شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج با دو محصول مبتنی بر هوش مصنوعی برای حفظ جان انسان‌ها در چهارمین رویداد ملی «عصر امید» در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه نخستین شرکت مدال طلا و نقره جهانی را کسب کرده در حوزه حفظ جان انسان‌ها مقابل نشت گاز، محصول ارائه کرده است، افزود: نشت گاز هر سال منجر به خسارت‌های زیادی در جهان می‌شود این شرکت با طراحی بازو‌های هوشمند روی پنجره‌ها در هنگام نشت گاز به‌صورت اتوماتیک پنجره‌ها را باز می‌کند که به این طریق باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بیان کرد: شرکت دیگر در حوزه نرم‌افزار‌های که با جان انسان سر و کار دارند مانند نرم‌افزار‌های دستگاه کنترل هواپیما و دستگاه کنترل بیمار محصولی را ارائه کرده است این‌گونه دستگاه‌ها نباید خطا یا حداقل خطا را داشته باشند.سیستم‌ طراحی شده مبتنی بر هوش مصنوعی توسط این شرکت در مرحله طراحی نرم‌افزارهای این دستگاه‌ها، خطا‌ها را کنترل کرده و خطا‌های احتمالی را به مهندسان اطلاع می‌دهد تا با کمترین خطا این نرم‌افزارها به مرحله کد و پیاده‌سازی برسند.

وی افزود: رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

قادرزاده در پایان یادآور شد: در حاشیه این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محور چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21676
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.