حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج:

ناوگان حمل و نقل شهری سنندج نوسازی می‌شود

  • کد خبر : 22751
  • 28 آبان 1402 - 11:34
ناوگان حمل و نقل شهری سنندج نوسازی می‌شود
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس با صرف اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون 5 دستگاه از این تعداد را تحویل گرفته‌ایم که به زودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی شهرداری، حمید خضری با اشاره به وجود ۴۸ دستگاه اتوبوس در شهر سنندج، اظهار کرد: ۲۸ دستگاه از این تعداد اتوبوس فعال و مابقی اسقاط هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر سنندج فرسوده است، اذعان کرد: سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس با صرف اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون ۵ دستگاه از این تعداد را تحویل گرفته‌ایم که به زودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های سازنده خودور مابقی ۱۵ دستگاه را هنوز تحویل نداده‌اند، عنوان کرد: تمامی این اتوبوس‌ها برای جامعه کم‌توان‌ها مناسب‌سازی شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: از ۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه تاکسی فعال در سنندج ۷۰ درصد آن برابر با ۲ هزار دستگاه فرسوده هستند.

خضری از تصمیم‌گیری‌های مناسب در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در دولت جدید به عنوان یک اقدام ارزشمند نام برد و گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری کشور تقریباً از تابستان سال گذشته کلید خورده و دو شرکت سازنده خودرو، طرف قرارداد وزارت کشور شدند تا تاکسی و اتوبوس را در کل کشور تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه ۲۳۰ دستگاه تاکسی در شهر سنندج از اواخر بهمن سال گذشته تاکنون نوسازی شده و ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز خریداری کرده‌ایم که تاکنون ۵ دستگاه از این اتوبوس‌ها را تحویل گرفته‌ایم و به زودی وارد چرخه فعالیت می‌شود.

خضری عنوان کرد: تعداد تاکسی سنندج به نسبت سرانه جمعیتی شهر زیاد نبوده بر اساس سرانه کشوری باید برای هر ۱۵۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه براساس جمعیت باید در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فعال در سنندج وجود داشت، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه تاکسی که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه آن اسقاط است در شهر سنندج فعال بوده که نوسازی آن به عنوان یک اولویت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج قیمت کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس حدود ۱۱ میلیارد تومان است، گفت: افزایش هزینه تمام شده خرید اتوبوس موجب شده که سرمایه‌گذاری در این زمینه برای بخش خصوصی جذابیت نداشته باشد و در حال حاضر تنها ۱۲ دستگاه اتوبوس از شرکت‌های بخش خصوصی در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر سنندج فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22751
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.