حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

میانگین سن ازدواج عروس و دامادهای کُردستانی چقدر است؟

  • کد خبر : 29875
  • 14 اسفند 1402 - 10:35
میانگین سن ازدواج عروس و دامادهای کُردستانی چقدر است؟
ميانگين سن ازدواج در استان کردستان برای بار اول مردان 28.21 سال و زنان 24.15 سال است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، طی دو دهه اخیر، با افزایش نرخ تورم در جامعه و مشکلات تامین مسکن و پیدا کردن شغل، یکی از مواردی که با سرعت بیشتر از این مشکلات در نمودار با سمت بالا حرکت می‌کند، سن ازدواج افرادی است که نمی‌توان به آنها لقب جوان داد و باید در میانسالی فکر ازدواج کنند.
البته این آمار در استان‌های مختلف متفاوت است و هرچه شهر بزرگتر باشد، سن میانگین سن ازدواج جوانان بیشتر می‌شود. در آماری که سازمان ثبت احوال استان کردستان منتشر کرد، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۱ هزار و ۴۸۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٫۲ درصد کاهش داشته است.
علی جوکار مدیر کل ثبت احوال استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۱ هزار و ۴۸۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٫۲ درصد کاهش داشته است.
وی تعداد ازدواج شهری و روستایی در مدت یاد شده را به ترتیب ۹ هزار و ۵۸۴ و یک هزار و ۸۹۶ واقعه خواند و گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله بوده است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله ثبت شده است، خاطرنشان کرد: ميانگين سن ازدواج بار اول مردان ۲۸٫۲۱ سال و ميانگين سن ازدواج بار اول زنان ۲۴٫۱۵ سال است.
وی گریزی به آمار طلاق در ۱۱ ماهه امسال زد و اظهار کرد: در این مدت ۴ هزار ۶۶۹ واقعه طلاق به ثبت رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٫۵۲ درصد کاهش داشته است.
جوکار با بیان اینکه از این تعداد ۴ هزار و ۹۰ واقعه طلاق شهری بوده و مابقی طلاق روستایی بوده است، افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال و بیشترین طلاق ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال گزارش شده است.
امروز جوانان از بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی، نبود امنیت شغلی و اقتصادی، مشکل تأمین مسکن و بالا بودن هزینه‌های سرسام‌آور لوازم خانگی و مایحتاج زندگی و ده‌ها مشکل دیگر از جمله مواردی هستند که سبب شده که جوانان به خود جرات ندهند که به خواستگاری بروند البته شاید برخی نیز عنوان کنند که مسائل فرهنگی در امر ازدواج تأثیرگذارتر بوده که باید در این مورد عنوان کنم که مشکلات اقتصادی و مالی تأثیر بسزایی بر مسائل فرهنگی دارد و با رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد امنیت در جامعه می‌توان راهکارهای اساسی برای رفع مسائل فرهنگی در جامعه ارائه داد و این نیازمند ارائه برنامه‌های راهبردی و کاربردی از سوی مسئولان و مدیران است تا بتوان گشایشی ایجاد کرد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29875
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.