حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

موکب‌های مردمی مریوان در خدمت زائران اربعین

  • کد خبر : 15562
  • 30 مرداد 1402 - 7:27
موکب‌های مردمی مریوان در خدمت زائران اربعین
۱۵ موکب مردمی در مریوان در مسیر حرکت زائران اربعین به سمت مرز باشماق مستقر شده تا خدمات لازم را ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مرز باشماق برای دومین سال پیاپی به عنوان محل تردد زائران اربعین حسینی انتخاب شده است و با توجه به اعزام ۵۵ هزار نفر زائر سال گذشته از این مرز و براساس پیش‌بینی‌های مسئولان استان امسال ۳۰۰ هزار نفر از مرز باشماق به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

در این راستا تمام شهرهای استان کردستان در محل عبور زائران اربعین با راه‌اندازی موکب‌های اربعین حسینی خود را از هفته گذشته برای استقبال از زائران اربعین آماده کرده‌اند.

کردستانی‌ها مردمانی خونگرم، مهمان‌نواز و همیشه در صحنه هستند، لذا با گشاد‌رویی و دلی صاف و سرشار از معنویات از زائران اربعین و گردشگران مذهبی استقبال خواهند کرد و در تلاش‌اند تا در استقبال از مهمانان خود هیچ کم‌ و‌ کاستی وجود نداشته باشد.

۱۵ موکب مردمی در مریوان در مسیر حرکت زائران اربعین به سمت مرز باشماق مستقر شده تا خدمات لازم را ارائه دهد.

زائرانی که سفر اربعین را در پیش می‌گیرند، برای استراحت و تغذیه در موکب‌ها اسکان داده می‌شوند.

امسال موکب‌هایی در سراسر استان آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) است و استان‌های همدان و گیلان کار پشتیبانی موکب‌های مردمی کردستان را بر عهده دارند.

استقرار ۶۵ موکب در مسیر زائران 

مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری کردستان نیز گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خدمات‌رسانی به ۳۰۰ هزار زائر در حوزه اسکان، تغذیه، پارکینگ، حمل و نقل و ایمنی راه در مراسم اربعین امسال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستانی‌ها مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم هستند، افزود: در راستای عینیت‌بخشیدن به این امر ۶۵ موکب با حمایت و هماهنگی مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر زائران مستقر شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان از استقرار ۱۲ موکب در حوزه شهرستان مریوان و مرز خبر داد و بیان کرد: تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان در تلاشیم تا کار خدمات‌رسانی به زائران با تشریفات مشخص و به بهترین نحو ممکن و رعایت اصول بهداشتی و متناسب با حفظ کرامت زائران انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15562
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.