حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

موج ابراز همدردی دانش اموزان سنندجی با کودکان شیرازی که در حمله تروریستی داغدار شدند + عکس

  • کد خبر : 2309
  • 08 آبان 1401 - 11:18
موج ابراز همدردی دانش اموزان سنندجی با کودکان شیرازی که در حمله تروریستی داغدار شدند + عکس
امروز دانش اموزان دهه هشتادی در مدرسه امام شافعی سنندج گرد هم آمده بودند و با بنرهایی در دست جای خالی آریتین و آرشام و ... را با گذاشتن گل سرخ شهادت در کنار عکس هایشان گرامی داشتند و پیمان بستند تا اجازه ندهند که رسانه های ضد انقلاب با عملیات های روانی تکرار چنین فاجعه هایی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، هنوز در شوک بود؛ دردمندانه از درد گلوله‌ای که دستان کوچکش را هدف گرفته‌بود، با نگاه معصومانه و صدای کودکانه‌اش گفت: «تفنگ زده بودند…با مامانم، بابام، داداشم، اومده بودیم زیارت… داشتیم می‌رفتیم سوار ماشینمون بشیم که تفنگ زدن»

این روایت کودکی پنج ساله است که بی‌گمان پرشور و بی‌دغدغه از هیاهوی روزگار،هم‌گام با پدر، مادر و برادرش قدم‌های کوچکش را در حرم شاهچراغ(ع) گذاشته بود تا دستانش را برای آرزوهای کودکانه‌اش رو به آسمان بگیرد، اکنون اما در غم نبودن خانواده‌ای است که بی‌شک قرار بود تمام رویاهایش را در آغوش گرم آنها معنا کند. نبودنی که هیچ بودنی جبرانش نمی‌کند.

 

این هفته وقتی دانش‌آموزان به مدرسه رفتند جای «آرشام سرایداران» کلاس پنجمی،«علی اصغر لری گویینی» کلاس دومی و «محمدرضا کشاورز» پایه دهمی را در کنار خود خالی دیدند؛ سه دانش‌آموزی که در حرم شاهچراغ پر کشیدند و آسمانی شدند.

اما این سه دانش‌آموز شهید یا ۱۲ شهید دیگر حادثه تروریستی روز چهارشنبه در شیراز به چه گناهی مظلومانه به خون خود غلطیدند؟ آرتین دوست‌داشتنی به کدام گناه در یک لحظه چنین تنها و داغدیده شد؟

جواب این سؤال آسان اما تلخ است! این شهدا که پاک و برگزیده بودند و به سعادت رسیدند اما کسانی دیگر باید جوابگوی خون آنها و اشک یتیمی امثال آرتین باشند. آنها که بیش از ۴۰ روز است با تدارک وسیع دشمن و ظاهراً به بهانه انتشار یک دروغ درخصوص مرگ طبیعی دختری جوان و با فریب برخی جوانان و نوجوانان سعی در ایجاد آشوب و اغتشاش در سطح کشور داشته‌اند، آنها که جاگیری تروریست‌های تکفیری و منافق و کومله و… در بین صفهای اعتراض و آشوب و جنایت‌های آنها در قتل ماموران پلیس و نیروهای امنیتی، ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، آسیب به زندگی و کسب و کارها را دیدند اما با سکوت یا تهییج دست از تحریک برای آشوب و کمک به تداوم آن بر نداشتند و از کوچه باز کردن برای تروریست‌ها دریغ نکردند. مگر غیر از این است که دامن زدن آنها به آشوب و تلاش برای ایجاد جو نا‌امنی، به مهره تکفیری و سیستم حامی او این جرأت را داد که وارد فاز عملیات مسلحانه در کشور شود؟

امروز دانش اموزان دهه هشتادی در مدرسه امام شافعی سنندج گرد هم آمده بودند و با بنرهایی در دست جای خالی آریتین و آرشام و … را با گذاشتن گل سرخ شهادت در کنار عکس هایشان گرامی داشتند و پیمان بستند تا اجازه ندهند که رسانه های ضد انقلاب با عملیات های روانی تکرار چنین فاجعه هایی را رقم بزنند.

حجت‌اللله نریمانی، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده است که به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی نام‌‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا سیزدهم آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، گفت: هفته بسیج دانش آموزی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و بازگویی جنایت دشمنان در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان است.

معاون اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان کردستان در واکنش به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، افزود: این اقدام باعث تاسف است، این جنایت اخیر تروریست‌ها با شهادت سه تن از دانش‌آموزان عزیزمان در شیراز و سیرجان همراه بود که همه ما را ناراحت کرد.

نریمانی با بیان اینکه امروز همه ما این جنایات تروریستی در شیراز را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این برهه مراقب توطئه‌های دسمنان باشند و گول تبلیغات دروغین رسانه‌های معاند را نخورند کما اینکه تاکنون این گونه نبوده و اجازه سوءاستفاده به بدخواهان هم نداده‌اید.

دانش‌آموزان نیز در این تجمع با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز و شهادت جمعی از مردم و نمازگزاران به ویژه ۳ دانش‌آموز، خواستار برخورد با عاملان و جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی شدند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2309
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.