حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
عالم اهل‌سنت شهرستان مریوان:

وحدت مسلمانان محوری‌ترین مسئله امروز جهان اسلام است

  • کد خبر : 18193
  • 10 مهر 1402 - 9:21
وحدت مسلمانان محوری‌ترین مسئله امروز جهان اسلام است
عالم اهل سنت شهرستان مریوان گفت: مسئله اتحاد، همبستگی و برادری مهمترین بحث در مبانی فطری، عقیدتی و دینی می‌باشد که اگر انسان به قرآن رجوع نماید مهمترین مسئله بعد از توحید و یکتاپرستی مسئله اتحاد، اخوت و برادری است.

ماموستا صلاح قادری صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در مریوان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: وحدت برای انسان ضرورت اصلی است و در هر لحظه برای ما مهم است آنچنان که به معنای حفاظت از کیان، نظام و مملکت و حرمت اسلام خواهد بود

وی بیان داشت: همانگونه که در قرآن به نماز و روزه گرفتن امر شده است در واقع به عبادت اتحاد و وحدت اسلامی هم تأکید شده است و این عبادتی برای نزدیک شدن به خداوند است و بایستی به آن تقبل شود.

عالم اهل سنت شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: مسئله اتحاد، همبستگی و برادری مهمترین بحث در مبانی فطری، عقیدتی و دینی می‌باشد که اگر انسان به قرآن رجوع نماید مهمترین مسئله بعد از توحید و یکتاپرستی مسئله اتحاد، اخوت و برادری است.

ماموستا قادری یادآور شد: زمانیکه پیامبر (ص) از مکه به مدینه آمدند اولین کاری که ایشان در یصرب انجام می‌دهند برقراری اخوت و برادری در بین مسلمانان بود و در همین رابطه ایشان دو نوع عقد را در بین مسلمانان برقرار نمودند که یکی عقد اخوت در بین عموم مسلمانان و دوم عقد بین مهاجرین و انصار بود.

وی گفت: اگر میان دو مؤمن به اقتضای زمان اختلافی و نزاعی پیش آمد تلاش شما در راه برطرف نمودن نزاع پیش آمده باشد تا مجالی برای زیادتر شدن اختلاف بین مسلمانان ایجاد نشود.

ماموستا قادری بیان کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که یکدیگر را تحقیر نکنید و به هم نوع خود بی‌احترامی نکنید و این مسئله نباید در بین زنان و مردان وجود داشته باشد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه حفظ وحدت به عنوان یک سنت حسنه در نظر گرفته می‌شود که موجب قدرت بیشتر مسلمانان خواهد بود، تصریح کرد: وحدت عبارت از اصول و کلیات مشترک، دقت در مصالح و مفاسد است و مسلمانان با حفظ وحدت می‌توانند بر دشمنان خود غلبه کنند و توطئه‌های دشمنان در ایجاد شکاف بین مسلمانان را نابود نمایند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18193
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.