حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
معاون بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان خبر داد:

مقدمات اولیه احداث دومین روستا بازار سنندج فراهم شد

  • کد خبر : 16793
  • 22 شهریور 1402 - 8:31
مقدمات اولیه احداث دومین روستا بازار سنندج فراهم شد
معاون بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان گفت: مقدمات اولیه احداث دومین روستا بازار سنندج فراهم شده و قرار است این پروژه با مشارکت شهرداری اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فاروق بصیری در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به استقبال مردم از خرید در نخستین روستا بازار سنندج ایجاد دومین روستا بازار را جزو برنامه‌های تعاون روستایی دانست و اظهار کرد: زمین مورد نیاز توسط شهرداری برای اجرای این پروژه معرفی شده و توافقات اولیه هم در این رابطه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین روستا بازار استان سال ۱۳۸۹ در سنندج ایجاد شد، اظهار کرد: این روستا بازار در ابتدا دارای ۴۵ غرفه بود و در سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح توسعه آن، به ۹۷ غرفه افزایش یافت.

معاون بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار در این روستا بازار موجود است، اضافه کرد: در زمان‌هایی که کمبود کالایی هم چون گوشت قرمز و سفید در بازار ایجاد شود این کالاها در روستا بازار با توجه به وجود غرفه اتحادیه دامداران برای عرضه وجود دارد.

بصیری با بیان اینکه بر روند توزیع و عرضه کالا در روستا بازار نظارت می‌شود، ادامه داد: قیمت‌گذاری کالاها در روستا بازار براساس فاکتور ارائه شده از سوی غرفه‌داران و با احتساب درصدی سود تعیین می‌شود و همه غرفه‌داران ملزم به درج قیمت بر روی کالاها هستند.

وی با اشاره به اینکه اجاره غرفه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: اجاره غرفه‌ها از ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال است و از این نظر نسبت به مغازه‌های داخل شهر بسیار ارزان قیمت است و عرضه محصولات در آن هم توجیه اقتصادی لازم را دارد.

نخستین روستابازار سنندج در بلوار شهید بهشتی واقع شده است دومین روستا بازار هم قرار است در شهرک بهاران راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16793
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.