حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

مقدمات اجرایی شدن مشکل تامین آب شرب شهر کامیاران فراهم شد

  • کد خبر : 28784
  • 24 بهمن 1402 - 12:47
مقدمات اجرایی شدن مشکل تامین آب شرب شهر کامیاران فراهم شد
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با ورود دستگاه قضایی استان، تا پایان سال جاری طرح انتقال آب سد گاوشان به شهر کامیاران اجرایی میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام حسینی با اعلام این خبر، تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد گاوشان به شهر کامیاران از سال ۱۳۹۹ به دلیل اینکه زمین انتقال آب در مالکیت استان کرمانشاه بود بصورت مسکوت باقی مانده و اقدامات در این خصوص به نتیجه نرسیده بود.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: در راستای اجرای تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم ورود جدی دستگاه قضایی به مسائل مرتبط با تامین حقوق عامه، جهت احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت و همچنین ارائه حمایت‌های قضایی و برنامه‌ریزی به منظور گره گشایی از مشکلات مردم، در پی گزارشات واصله نارضایتی مردمی به دادگستری کامیاران مبنی بر مشکل شدید کمبود آب شرب ، رئیس دادگستری کامیاران اقدام به برگزاری جلسات متعدد با مدیران آب منطقه ای استان های کرمانشاه و کردستان نمود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: با پیگیری های مستمر دستگاه قضایی استان ،مجوز استفاده از زمین مذکور به مساحت ۸۰۰ متر مربع به شهر کامیاران صادر گردید و کلنگ انجام طرح مذکور در دهه فجر امسال بر زمین زده شد و مقرر گردیده تا پایان سال جاری این طرح اجرایی شود.

حجت الاسلام حسینی افزود : در صورت استمرار همکاری دستگاههای اجرایی دو استان و با اجرایی شدن این طرح ، حداقل تا ۴۰ سال آینده شهرستان کامیاران با مشکل کم آبی مواجه نخواهد شد.

شهر کامیاران در فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده که جمعیت آن بالغ بر ۶۲ هزار نفر می باشد و همچنین سد مخزنی گاوشان،با گنجایش مخزن ۵۵۰ میلیون متر مکعب در حد فاصل شهرهای سنندج و کامیاران قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28784
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.