حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم کردستان خبر داد:

معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه

  • کد خبر : 33232
  • 30 فروردین 1403 - 21:17
معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در کردستان از معرفی پنج معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» به نقل از آموزش و پرورش کردستان، منوچهر مخدومی، آموزش‌وپرورش را از حیث نیروی انسانی، سرمایه بزرگ کشور دانست و با بیان اینکه هیچ ثروتی نمی‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود، اظهار کرد: هفته معلم فرصت ارزشمندی برای ارج‌نهادن به سرمایه انسانی و توجه به ارزش واقعی معلمان است.

 وی با اشاره به آغاز فرایند انتخاب معلمان نمونه در آموزش‌وپرورش، فعالیت استان کردستان در این زمینه را بر اساس دو روش سامانه‌ای و بررسی مستندات به‌صورت فیزیکی عنوان کرد و افزود: معلمان از طریق روش سامانه‌ای، و مدیران و عوامل کیفیت‌بخشی به‌صورت فیزیکی مستندات خود را در اختیار ستاد و کمیته‌های مرتبط با شناسایی معلمان نمونه قرار دادند.

 مخدومی سیاست و تلاش استان را بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنی بر رویکرد اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام الگوسازی معلمان عنوان کرد و هدف کلی را شناسایی در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری دانست.

 دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم کردستان تمامی معلمان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی دولتی و غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی را مشمول این برنامه عنوان کرد و با اشاره به دیگر شرایط شرکت در این فرایند، گفت: پیش از عید نوروز ابلاغ اعضای ستاد استانی و شهرستان‌ها و مناطق صادر و جلسات آن به‌صورت مستمر برگزار شد.

 وی نقش دانش‌آموزان و معلمان دیگر برای شناسایی معلمان نمونه را یکی از تغییرات مثبت در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: در استان کردستان مشارکت مطلوبی از سوی مخاطبان صورت گرفت.

 دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سهمیه مناطق، استان‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی برای معرفی معلمان نمونه؛ از معرفی ۵ نفر از معلمان استان کردستان به مرحله نهایی خبر داد و گفت: در اوایل اردیبهشت‌ماه فرایند نهایی ارزیابی معلمان در سطح کشور انجام شده و معلمان نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

 مخدومی در ارائه آمار دیگری از معرفی معلمان نمونه استان گفت: ۱۹ نفر از دوره ابتدایی، ۱۶ نفر از متوسطه اول، ۱۶ نفر از متوسطه دوم، پنج نفر از عوامل کیفیت‌بخشی و یک نفر به‌عنوان مدیریار در سطح استانی برگزیده شده‌اند.

 وی افزود: پس از مشخص‌شدن معلمان نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی نیز معرفی خواهند شد.

 مخدومی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی ارکان آموزش‌وپرورش و همچنین حمایت‌ها و مساعدت‌های استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های متنوع هفته معلم به نحو مطلوب و با رویکرد متفاوت در کردستان برگزار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33232
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.