حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس شبکه دامپزشکی بیجار خبر داد:

معدوم‌سازی ۹ تن آلایشات دامی غیرقابل مصرف توسط دامپزشکی بیجار

  • کد خبر : 19172
  • 23 مهر 1402 - 8:47
معدوم‌سازی ۹ تن آلایشات دامی غیرقابل مصرف توسط دامپزشکی بیجار
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: ابتدای شش ماهه اول سالجاری در محل کشتارگاه دام شهردای بیجار ، بازرسی بیش از ۴ هزار لاشه دام سبک و ۶۰۰ دام سنگین و ضبط و معدوم‌سازی ۹ تن لاشه و آلایشات دامی غیرقابل مصرف توسط بازرسان این شبکه انجام شده است. ‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، هادی اسکندری در نشست خبری با خبرنگاران، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این شبکه در راستای ارتقاء سطح سلامت و امنیت غذایی جامعه ارائه کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار اظهار داشت: در حوزه بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری بیش از هفت تن فرآورده های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد از سطح مراکز عرضه و رستوران‌ها و ….کشف و ضبط شد و در همین راستا نظارت بهداشتی و انجام بازرسی بر لاشه‌های استحصالی با حضور روزانه در محل کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان از جمله اقدامات دامپزشکی در نیمه اول سالجاری بوده است.

وی از صدور بیش از یک هزار فقره مجوز حمل طیور زنده به مقصد کشتارگاه‌ آمین فیروزه بیجار با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۸ هزار قطعه و لاشه استحصالی با وزن یک میلیون و هشتصد و هشتادو دو هزار کیلوگرم و لاشه ضبطی ۳۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لاشه ضبطی در طول ۶ ماهه اول سالجاری در محل کشتارگاه طیور شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی از صدور بیش از ۱۱۵۴ فقره مجوز حمل طیور زنده خبرداد و گفت: این مجوزها به مقاصد کشتارگاه‌های خارج از شهرستان با ظرفیت یک میلیون ۶۰۰ هزار قطعه و صدور ۲۰۰ فقره پروانه بهداشتی بهره‌برداری برای خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و دام و طیور صادر شده است.

اسکندری در حوزه مبارزه با بیماری‌های مشترک و واگیر دار دامی نیز اشاره داشت که واکسیناسیون بیش از ۸۱ هزار نوبت رأس بره و بزغاله مولد علیه بیماری تب مالت، واکسیناسیون بیش از ۲۲۵ هزار نوبت راس دام سبک و ۴ هزارو ۸۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی توسط اکیپ دامپزشکی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی بیجار تصریح کرد: واکسیناسیون بیش از ۱۸۱ هزار نوبت راس دام سبک علیه بیماری آبله و واکسیناسیون بیش از ۱۶۰ هزار نوبت راس دام سبک و ۲ هزارو ۵۰۰ راس سنیگن علیه بیماری شاربن در این ۶ ماه انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۸ واحد مرغداری با پروانه بهداشتی در شهرستان فعالیت دارد و از صدور ۱۶۶ فقره مجوز بهداشتی قرنطینه ای جوجه‌ریزی به میزان ۲ میلیون یکصدهزارقطعه برای مرغداری ها و همچنین واکسیناسیون بیش از ۱۴۷ هزار طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل اقدام شد.

اسکندری تصریح کرد: صدور بیش از ۶۷۰ فقره مجوز حمل دام زنده از مبدأ میدان دام شهرستان به تعداد ۴۵ هزار رأس از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی بیجار در طول ۶ ماهه اول سالجاری است.

وی در پایان اشاره داشتد بابیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است گفت تمام تلاش خود را در راستای این مهم بکار خواهیم گرفت وی همچنین از مردم خواست هرگونه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز و معتبر تهیه نمایند.

اسکندری تاکید کرد: در ضمن به برچسب مشخصات فراورده ها که شامل تاریخ تولید و تاریخ انقضا و کد دامپزشکی محصول می باشد دقت کنند تا محصولی سالم را خریداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تخلفات بهداشتی مراتب را سریعاً با شماره تماس ۰۸۷۳۸۲۲۳۹۹۱ یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19172
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.