حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:

مصلحت‌اندیشی‌های بی‌اندازه ضربه بزرگی بر امر به‌ معروف است

  • کد خبر : 20105
  • 04 آبان 1402 - 9:08
مصلحت‌اندیشی‌های بی‌اندازه ضربه بزرگی بر امر به‌ معروف است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: متاسفانه امروز بزرگترین ضربه‌ای که بر بدنه امر به‌ معروف وارد آمده است، از مصلحت اندیشی‌های بی‌اندازه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی اصغر حسینی صبح امروز در جلسه حجاب و عفاف شهرستان بیجار، اظهار داشت: اگر مدیران ادارات و مسئولین ارگان‌ها، نسبت به موضوع حجاب و عفاف، مصلحت اندیشی‌ها و چشم پوشی را کنار بگذارند، می‌توان در جامعه تاثیرات مثبت آن را دید.

وی گفت: پایبندی مردم کردستان به حجاب و مذهب سرمایه‌های گران این استان است و باید کوشید این سرمایه‌های فرهنگی و مذهبی مردم صیانت شود.

وی با تاکید بر اینکه نهی از منکر برای همه یک وظیفه عمومی است و با ترویج این امر باید جامعه را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داشت، گفت: امر به معروف و نهی از منکر براساس قیام امام حسین (ع) و دستور صریح قرآن کریم است، منکرات به عنوان یک عیب بزرگ در آن زمان جامعه را فرا گرفته بود و بر همین اساس امام حسین در برابر این آسیب سکوت نکرد.

حسینی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی و وظیفه همگانی است، نگرش ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر نگاه به سمت نخبگان بود و در این ستاد بیش از ۵۰۰ نیروی نخبه فعال است.

وی با عنوان اینکه امروز بیش از ۳۳ هزار نفر طلایه‌دار در سطح استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری می‌کنند، گفت: در تمام شهرستان‌های استان، ستاد ساختمان ملکی و نیروی انسانی فعالی دارد.

حسینی، لباس و پوشش زنان کردی را در تاریخ بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: پایبندی به ناموس و دینداری در تمام نقاط استان کردستان موج می‌زند و این سرمایه مهم نباید به آسانی از دست برود، این سرمایه‌های گران بین نسل جوان کمرنگ شده و در این راستا ستاد امر به معروف باید با خلاقیت، برای جلوگیری از این آسیب برنامه‌ریزی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اضافه کرد: ستاد امر به معروف یک ستاد فرهنگی است و هرگز در این ستاد اعتقاد به کار سلبی و مچ‌گیری نداشتیم.

وی با اشاره به اتفاقات سال گذشته در کشور افزود: دشمن بر روی افکار جنسی نسل جدید با رسانه و فیلم‌های مستهجن کار کرده و تا حدی هم موفق بوده‌اند، لذا ما باید با اتکا به سرمایه‌های فرهنگی و مذهبی خود از تحقق اهداف دشمن جلوگیری کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه در روشنگری جامعه تصریح کرد: ستاد امر به معروف هیچ نگاه سلبی و برخورد قهری با جامعه را در دستور کار ندارد و مردم باید به این امر واقف باشند و بدانند که ستاد امر به معروف با روشنگری به دنبال ارشاد جامعه است، لذا رسانه‌ها باید جایگاه فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کنند.

وی از شناسایی ۸۹ آسیب اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: این آسیب ها توسط گروه های کارشناسی ستاد و با هدف اصلاح جامعه و حل مشکلات  مردم کردستان صورت‌ گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20105
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.