حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
حافظ جزء 30 قرآن‌کریم:

مسابقات قرآن‌کریم عرصه ظهور استعدادهای پنهان است 

  • کد خبر : 18229
  • 11 مهر 1402 - 10:38
مسابقات قرآن‌کریم عرصه ظهور استعدادهای پنهان است 
حافظ جزء 30 قرآن‌کریم گفت: مسابقات قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» عرصه ظهور و رقابت بهترین استعدادهای قرآنی است. 

بهمن آهنگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: مسابقات قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» عرصه ظهور و بروز و رقابت بهترین استعدادهای قرآنی است که موجب آشنایی و تکثر نظرات مختلف و از طرفی همدلی و همراهی میان نوجوانان می‌شود.

 

وی در خصوص تاثیرات ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: متاسفانه به جای اینکه شرایط را رو به بهبود دیده و جامعه را قرآنی‌تر و مذهبی‌تر ببینیم، مشاهده می‌کنیم که به گونه‌ای دیگر است؛ آنچه که در ظاهر دیده می‌شود، متاسفانه چیزی نیست که مدنظر حضرت امام (ره) بوده باشد و یا خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب را تامین کند.

 

این شرکت کننده در مسابقات «چلچراغ آیه‌ها» اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و مناسب‌تری نسبت به مسابقات قرآنی صورت بگیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر این رویداد قرآنی در جامعه باشیم، در دهه‌های گذشته، هر سال شاهد بودیم که تعدادی از نوجوانان می‌آمدند و عضو محافل و کلاس‌های قرآنی می‌شدند و می‌درخشیدند.

 

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم از شور و شوق محافل قرآنی در جامعه کاسته شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم سهم مسابقات قرآن را در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه لحاظ کنیم، قطعا باید از این وضعیت نیز سهمی به این مسابقات بدهیم؛ ما نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید در حوزه قرآن کار کنیم و ضروری است تا در این حوزه بهتر ورود پیدا کنیم.

 

وی اقدامات مذبوحانه غربی‌ها در توهین و اهانت به قرآن را مذموم دانست و خاطرنشان کرد: قطعا این اقدامات منفور و بی‌ادبانه، مورد نکوهش همه افراد جامعه به‌ویژه مومنین قرار می‌گیرد، لذا باید در پی راهکاری مناسب برای رسوایی این ایادی دشمن باشیم.

 

آهنگری از میان شرکت کنندگان مسابقات قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» جزء پنج نفر اول در رتبه های برتر قرائت، ترتیل، حفظ، نهج البلاغه، مفاهیم و اذان توسط داوران برگزیده شده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18229
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.