حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

مسئولان از منابع و ظرفیت‌های کردستان برای رفع محرومیت استفاده کنند

  • کد خبر : 10498
  • 22 اردیبهشت 1402 - 15:18
مسئولان از منابع و ظرفیت‌های کردستان برای رفع محرومیت استفاده کنند
امام جمعه سنندج گفت: کردستان، از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی فراوانی برخوردار است و مسئولان باید به بهترین شیوه از آن برای رفع محرومیت استان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: کردستان دارای امکانات و ظرفیت‌های مختلف خدادادی، انسانی، معادن طلا و ظرفیت مرزی است که در صورت بکارگیری درست، می‌توان شاهد توسعه استان بود.

 

وی مسئولان استان از جمله استاندار کردستان را تلاشگر خواند و افزود: با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، می‌توان زمینه اشتغال هزاران جوان را فراهم کرد و در راستای رونق اقتصادی استان گام برداشت.

 

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی در راه مقابله با مواد مخدر و حفظ امنیت کشور اشاره کرد و بر لزوم قدردانی از خدمات نیروهای امنیتی تاکید کرد.

 

ماموستا رستمی یادآور شد: لازمه پیشرفت و آبادانی، وجود امنیت است و همه باید برای حفظ امنیت، با نیروهای نظامی همکاری کرده و پشتیبان آنان باشیم.

 

وی همچنین به سفر رهبر معظم انقلاب در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به کردستان اشاره کرد و این سفر را پرخیر و برکت خواند و خواستار تلاش بیش از پیش دولت برای رفع مشکلات مردم به ویژه بخش اقتصادی شد.

 

تجلیل از تلاش‌های جمعیت هلال احمر و تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، سفر رییس سازمان صدا و سیما به کردستان و افتتاح چندین طرح دیجیتالی و موج رادیویی برای توسعه امکانات صدا و سیمای مرکز استان، از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه سنندج به آنها اشاره کرد.

 

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

 

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

 

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10498
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.