حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
عالم برجسته اهل سنت کردستان:

مردم در ماه رجب با عبادت خود را به خدا نزدیک‌تر کنند

  • کد خبر : 26697
  • 23 دی 1402 - 11:18
مردم در ماه رجب با عبادت خود را به خدا نزدیک‌تر کنند
عالم برجسته اهل سنت کردستان گفت: ماه رجب ماه عبادت و بندگی است که انسان می‌تواند با اعمال‌ صالح خود را به خدا نزدیک‌تر کند لذا مسلمانان سعی و تلاششان این باشد که عبادت و ذکر خداوند را در این ماه بیشتر به جا آورند.

ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر فضیلت رجب اظهار داشت: همه ماه‌هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه‌اى هستند چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که؛ ماه رجب، «شهرالله الأصمّ» است و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى‌رسد.

وی گفت: ماه رجب ماه عبادت و بندگی است که انسان می‌تواند با اعمال‌های صالح خود را به خدا نزدیک‌تر کند لذا مسلمانان سعی و تلاششان این باشد که عبادت و ذکر خداوند را در این ماه بیشتر به جا آورند چرا که سه ماه بسیار مورد احترام و توجه بوده که رجب یکی از این ماه‌ها است و پیامبر از آن به عنوان ماه خودش یاد می‌کند.

عالم برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: ماه رجب ماه خدا و ماه صاحب حرمت و از ماه‌های حرام است، ماهی که روزه گرفتن در آن برابر یک سال است.

وی با بیان اینکه در این ماه مناسبت‌های پربرکتی وجود دارد که مبعث پیامبر اکرم (ص) در ۲۷ رجب یکی از آنهاست افزود: بیست هفتم ماه رجب همان روز بعثت پیامبر گرامی ما مسلمانان است که روز بسیار گران‌قدر و باارزشی برای ما مسلمانان است.

ماموستا راستی تاکید کرد: یکی از بهترین اعمال ماه رجب استغفار و توبه به درگاه پروردگار است در روایات بیان شده بنده‌ای که در ماه رجب توبه کند شیطان برای او در غل و زنجیر می‌شود و همچنین عمل دیگری که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت روزه‌داری در ماه رجب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26697
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.