حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
استاندار کردستان:

مردم استان کردستان ثابت کرده‌اند که پشتیبان انقلاب اسلامی هستند

  • کد خبر : 17146
  • 29 شهریور 1402 - 9:49
مردم استان کردستان ثابت کرده‌اند که پشتیبان انقلاب اسلامی هستند
استاندار کردستان خطاب به دشمنان ایران اسلامی گفت: برخلاف آنچه دشمن می‌پنداشت مردم غیور این استان با تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید انصار و 18 هزار شهید در دوران دفاع‌مقدس و عرصه‌های مختلف همواره ثابت ‌کرده‌اند که پای کار نظام هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز به حدی مشتری در دنیا برای تجهیزات نظامی که تولید کرده‌ایم داریم، که بیش از ظرفیت تولید است.

وی افزود: امروز کشور ما در قله ساخت تجهیزات نظام‌مند و کارآمد دفاعی قرار گرفته است و این یک حجت بزرگ برای ما در همه عرصه‌ها است که اگر با اعتقاد حرکت کنیم و اگر به آنچه رهبر حکیم انقلاب اسلامی رهنمون می‌نمایند از سر اعتقاد عمل کنیم حتما مسیر توفیق، پیشرفت و قدرت را در پیش گرفته‌ایم.

استاندار کردستان ادامه داد: اما اگر نگاه ما به دست دیگران بود و منتظر بودیم دیگران برای ما باغی را تهیه کنند تا از میوه‌های آن بهره بگیریم این چیزی جز سراب نیست چرا که ماهیت ما با آنچه نظام استکباری دنبال آن است در تضاد است.

به گفته وی این بخشی از پیشرفت‌های مادی است که به برکت انقلاب، کشور و ملت ما به دست آورده و در حوزه معنویت هنوز بخش کوچکی از گنجینه بزرگ و معبر بسیار غنی دفاع‌مقدس را کشف نکرده‌ایم.

زارعی کوشا اذعان کرد: اگر بخواهیم مسائل و مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی خود را حل کنیم نیاز داریم به این گنجینه مراجعه و استخراج کنیم و روحیه دفاع‌مقدس را احیا نمائیم.

وی افزود: ما در دفاع مقدس با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی امت اسلامی که از روحیه مسیحایی امام راحل نشات گرفته بود برای نخستین بار در طول تاریخ با وجود تحمیل جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردیم.

زارعی کوشا عنوان کرد: در مقابل جبهه استکبار تا دندان مسلح که از جهت پشتیبانی‌های مالی و تجهیزات از رژیم بعث حمایت می‌کرد پیروزی را بدست آوردیم که برگ زرینی است که در طول تاریخ خواهد درخشید.

وی به کردستان و دفاع مقدس هم گریزی زد و گفت: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های درگیر مستقیم با دشمنان بود که نقش مهمی در دفاع مقدس و دفاع از مرزهای کشور داشت.

استاندار کردستان گفت: دشمن براساس محاسبه غلط احساس می‌کرد به دلیل تفاوت‌های بومی و مذهبی در کردستان می‌تواند از این راه به خواسته‌های خود برسد و مردم را زمینه‌ای برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود می‌دانست اما برخلاف آنچه دشمن می‌پنداشت مردم غیور این استان با تقدیم بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید در دوران دفاع‌مقدس و عرصه‌های مختلف همواره ثابت ‌کرده‌اند که پای کار نظام هستند.

ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهدا نماد مسئولیت‌پذیری هستند، گفت: ما نیز باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و گفتن نمی‌توانیم و نمی‌شود، قابل قبول نیست.

وی افزود : شهدای این انقلاب برای این انقلاب بودند و در واقع آنها برای جنگ بودند نه اینکه جنگ برای آنها باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: شهدا هیچگاه دنبال شهرت نبوده‌اند اما نام و یاد آنان و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌هایشان تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند و الگویی برای آزادی‌خواهان و مردم ولایتمدار ایران خواهند بود.

وی با بیان اینکه کاری کنیم خدا یاد و نام ما را بالا ببرد، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نام و یادمان بلندآوازه باشد، باید مانند شهدا و جانبازان و ررمندگان، از خودگذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کردستان تقدیر به عمل آمد.

آئین رونمایی از ۶۱ عنوان کتاب به مناسبت هفته دفاع‌مقدس

گفتنی است در پایان این مراسم از ۶۱ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان کردستان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش کتاب‌های رونمایی شده در خصوص نقش اقشار مختلف جامعه همچون روحانیون، زنان، دانش‌آموزان، شهدای ارتش، شهدای فراجا و دیگر اقشار جامعه در استان کردستان بوده و برخی نیز در حوزه پژوهشی و در بخش کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17146
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.