حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مردم، پشتیبان نظام اسلامی در تمامی جبهه‌ها/ انقلابی جامع تر از انقلاب اسلامی در طول تاریخ شکل نگرفته است

  • کد خبر : 11774
  • 13 خرداد 1402 - 12:17
مردم، پشتیبان نظام اسلامی در تمامی جبهه‌ها/ انقلابی جامع تر از انقلاب اسلامی در طول تاریخ شکل نگرفته است
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل در شرایطی انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد که همه معادلات سیاسی جهان را در هم ریخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت الاسلام مهدی اسلامی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  که در مسجد جامع سنندج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی به جهت اینکه در طول تاریخ معادله سیاسی دنیا را بر هم زد مورد کینه آمریکا قرار گرفت.

وی گفت: آنچه در ۱۵ خرداد به خوبی خود را نشان داد حضور مردم در صحنه بود و این حضور با هدایت داهیانه امام راحل امروز ایران اسلامی را به جایی رساند که در معادلات سیاسی عالم مقتدرانه ورود می‌کند.

وی مردم را پشتیبان نظام اسلامی در تمامی جبهه‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش‌های دشمنان در ضربه زدن به رابطه عاطفی میان مردم، انقلاب و رهبری تلاشی ناکام و شکست خورده است و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ی نعمت ولایت است لذا کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبل از انقلاب کشوری که در عرصه سیاسی، نظامی و اقتصادی تکیه‌گاهش ابرقدرتی به نام آمریکا بود و با انقلاب این تکیه‌گاه را از دست داد و به ظاهر به انزوای سیاسی رسید از لحاظ نظامی افت کرد و از لحاظ اقتصادی مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفت و دهه به دهه درجات ترقی پیمود.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه در آن دوران حتی یک موشک نداشتیم و از لحاظ تجهیزات نظامی پایین بودیم، امروز صنعت موشک این کشور به جایی رسیده که موشک خیبر ۲ هزار کیلومتری یک هزار و ۹۰۰ تنی را آزمایش می‌کنیم.

اسلامی اضافه کرد: هدایت‌گری‌های امام امت و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران موجب شد که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع بپیوندد، انقلابی که همه مرزهای جغرافیایی را در نوردید و همه ملت‌های ستم‌کشیده و آزادی‌خواه سراسر دنیا را با خود همراه ساخت.

اسلامی اظهار کرد: اقتدار نظامی این مملکت به جایی رسیده که بازدارنده است، دشمن حتی جرات فکر کردن در مورد حمله به ایران را به خود نمی‌دهد و کار به جایی رسیده که فکر پهپاد این مملکت معادلات نظامی بعضی از شهرها را به هم می‌زند.

وی با بیان اینکه انقلابی جامع تر از انقلاب اسلامی در طول تاریخ شکل نگرفته است، افزود: انقلاب اسلامی در شرایط خاص و متفاوت تر از سایر انقلاب ها شکل گرفت و مردم در شرایطی به پیروزی رسیدند که رژیم پهلوی توسط ابر قدرت های دنیا به خصوص آمریکای جهان خوار حمایت می شد.

حجت الاسلام اسلامی گفت: هیچ انقلابی در دنیا را نمی‌توان با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کرد و در حال حاضر انقلاب اسلامی با عمر بیش از ۴ دهه خود و با وجود دشمنی ابرقدرت‌ها در اوج اقتدار و قدرت و بالندگی قرار دارد.

وی ادامه داد: نهضت ۱۵ خرداد در دهه چهارم بعد از انقلاب کار را به جایی می‌رساند که ایران دیگر به تنهایی مطرح نیست و جبهه‌ای را به نام جبهه مقاومت تشکیل داده که مذاهب مختلف ملیت‌های مختلف در آن در برابر استکبار به میدان آمده‌اند.

وی عنوان کرد: جبهه مقاومت امروز کارش به جایی رسیده که اگر روزی اسرائیل حرف از نیل تا فرات می‌زد الان به انزوا رفته است.

وی ادامه داد: امام به سه اصل مهم خدا، مردم و خودباوری اعتقاد داشتند، امام راحل به معنای واقعی متخلص به دین بود، قیام او برای خدا بود و اگر کسی برای خدا حرکت کند قیامش ماندگار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: امام مردم را به میدان آوردند و فرمودند مردم زمان ما از مردم حجاز در زمان پیامبر، امیر المومنین و امام حسین بالاتر هستند و استدلالش این بود که پیامبر در آن دوران هدایتگری کرد اما عده‌ای سرباز زدند و فرمان را نادیده گرفتند اما امروز این مملکت قیام ۱۵ خرداد را استمرار دادند.

وی بر ضرورت ایجاد امیدآفرینی در جامعه و خدمت بی‌منت مسئولان به مردم تاکید کرد و ابراز داشت: هر کسی در جهت ناامیدی کار کند، همانند آب در آسیاب دشمن ریختن است. مسئولان قدر این‌ مردم را دانسته و در جهت رفع مشکلات مردمی گام بردارند.

وی در پایان تصریح کرد: حرکتی که مردم بعد از بیش از چهار دهه انقلاب در این خطه فرهنگ و هنر به جهانیان منتقل کردند بیانگر آن است که توطئه دشمن را می‌شناسند و  با نه به دشمن پاسخ دادند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11774
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.