حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

مراسم تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 24759
  • 22 آذر 1402 - 13:19
مراسم تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در کردستان برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی کلوندی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح جزییات تشییع شهدای گمنام در کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: جمع‌آوری، نگهداری و نشر آثار دفاع مقدس ماموریت اصلی اداره کل حفظ آثار است که نیاز است همه متولیان استان به ما در این حوزه کمک کنند و بتوانیم به تصویر بکشیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر، آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس است چرا که در دوران دفاع مقدس عده‌ای از رزمندگان در جبهه‌ها حضور داشتند و به شهادت رسیدند که پیکرهایی که تفحص شدند براز تشخیص هویت به مرکز ژنتیک فرستاده می‌شوند که بعضاً امکان شناسایی آنها وجود ندارد و تحت عنوان شهدای گمنام خاکسپاری می‌شوند.

وی افزود: هدف از تشییع این شهدای گمنام، تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و یک نگاه پایدار با یک چشم‌انداز بلندمدت است.

کلوندی خاطر نشان کرد: ۵۷ شهید گمنام در ۲۷ نقطه استان خاکسپاری شده‌اند که سال گذشته کردستان میزبان ۸ شهید گمنام بود که در شهرستان‌های قروه، مریوان، سنندج و بیجار تدفین شده‌اند.

کلوندی از ورود کاروان شهدا به استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور و مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم استقبال از شهدای گمنام فردا پنجشنبه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در محل پلیس‌راه سنندج_ کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: همچنین مراسم شب وداع با شهدا نیز روز شنبه ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه سنندج واقع در بلوار شهید شبلی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در استان کردستان نیز روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۰ صبح از مسیر میدان آزادی تا میدان انقلاب برگزار می‌شود.

کلوندی بیان کرد: پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روستای قلعه قروه و پیکر یک شهید گمنام در کارخانه سیمان بیجار و یک شهید دیگر در پارک لاله دهگلان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام در محل ستاد سپاه بیت‌المقدس کردستان تشییع و تدفین می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24759
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.