حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
اهدایی مقام معظم رهبری به زوجین استان کردستان؛

مراسم اهدا جهیزیه به ۵۲۲ نوعروس برگزار شد+ عکس

  • کد خبر : 22340
  • 24 آبان 1402 - 13:59
مراسم اهدا جهیزیه به ۵۲۲ نوعروس برگزار شد+ عکس
۵۲۲ فقره جهیزیه به مددجویان و نیازمندان، اهدایی از طرف مقام معظم رهبری به زوجین کردستانی ظهر امروز در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ۵۲۲ فقره جهیزیه به مددجویان و نیازمندان، اهدایی از طرف مقام معظم رهبری به زوجین کردستانی ظهر امروز در سنندج برگزار شد

سردار گشتاسبی فرمانده سپاه بیت المقدس در ابتدای این مراسم اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه در کنار امنیت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسئله خدمت‌دهی به مردم است که در جای جای سرزمین اسلامی بر همگان مشهود است.

وی گفت: تا به الان سه هزار جهیزیه با همکاری کمیته امداد و سایر ارگان و ۸۰۰ سری جهیزیه توسط سپاه بیت‌المقدس تا پایان سال ۱۴۰۲ به زوجین اهدا می‌شود.

وی افزود: توزیع ۳۹۷ هزار و ۲۵۴ بسته معیشتی، توزیع ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر، ساخت و مرمت ۶۵۷ واحد و اشتغالزایی بیش از ۶ هزار نفر از مردم کردستان از جمله اقداماتی است که توسط سپاه‌بیت المقدس کردستان انجام شده است.

سردار گشتاسبی ادامه داد: امیدواریم با یک عزم جدی در کنار سایر مسئولین بخشی از مشکلات مردم نجیب و انقلابی استان کردستان را رفع نماییم.

وی یادآور شد: تقدیم ۵۴۰۰ شهید بومی در استان کردستان نشانگر اوج عظمت و افتخار مردم ما به امامین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و امروز استان کردستان به یکی از استان‌های موفق تبدیل شده است.

سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی با اشاره به اینکه اولویت سپاه این است که ازدواج آسان را در سطح کشور گسترش دهد، گفت: در بحث راه‌اندازی ازدواج آسان در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است که البته باید بیش از پیش برای این مهم تلاش کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تاکنون سپاه و کمیته‌امداد اقدامات خوبی در بحث ازدواج آسان انجام داده‌اند.

سردار «حزنی» گفت: حدود ۲۰ هزار و ۳۱۳ جهیزیه در سراسر کشور در شهرهای مختلف اهدا شده است و این تصمیم در جوار مرقد امام رضا (ع) گرفته شده که با همکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران این حرکت در سراسر کشور انجام می‌شود.

زوجین نیازمند در روستاهای دورافتاده کردستان شناسایی شوند

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مدیران کمیته‌امداد و بهزیستی تصریح کرد: باید از این به بعد به دلِ روستاها رفته و افرادهای نیازمند واقعی و سرپرست خانوار که به جهیزیه نیاز دارند، در قالب این برنامه سپاه ساماندهی و خدمت‌رسانی شوند.

وی افزود: باید افراد بدسرپرست، معلول و تحت پوشش کمیته امداد و واجدالشرایط در روستاهای دورافتاده کردستان شناسایی و به آنان جهیزیه اهدا کنیم.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: همه اینها یک هدیه‌ای از امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای تقدیم نوعروسان خواهد شد و این حرکت در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این تعداد جهیزیه شامل ۹ قلم جنس اساسی از جمله تلویزیون، یخچال، لباسشویی، فرش و جاروبرقی است، افزود: در سه سال اخیر، سپاه هزار و ۷۴۴ سری جهیزیه به ارزش ۲۶ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا کرده است.

رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از توجهات سپاه به قشر مستضعف جامعه اظهار داشت: سپاه همواره دغدغه‌مند و دلسوز مردم است.

وی گفت: سال گذشته سپاه بیش از ۵۰۰ مسکن محرومان در استان ساخته و تحویل مددجویان داده و اکنون در خانه‌های خود زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان توزیع هزار بسته معیشتی و احداث فضاهای آموزشی را از دیگر اقدامات سپاه کردستان ذکر کرد و افزود: در حال حاضر نیز ساخت ۱۲۰۰ مسکن مددجویی با همراهی کمیته امداد در حال انجام است.

حمایت از نیازمندان جامعه جهاد در راه خداست

امام جمعه سنندج و عضو خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: حمایت از نیازمندان و افراد کم‌برخوردار جامعه در شرایط دشوار زندگی به مثابه جهاد در راه خداست.

ماموستا فایق رستمی یکی از ویژگی‌های امت اسلامی را تعاون، همیاری و خدمت به خلق دانست و افزود: دستگیری از افراد کم‌برخوردار و خدمت به خلق خدا سبب تقویت روحیه نوع‌دوستی در میان امت اسلامی می‌شود.

وی خدمت به بندگان خدا را یکی از ارکان دین اسلام دانست و افزود: از زمان صدر اسلام تاکنون این دین نجات بخش در راستای تعاون، کمک به مردم و دستگیری از نیازمندان خدمات چشمگیری در جهان ارایه کرده است.

وی این هدایای اهدایی از طرف مقام معظم رهبری به زوجین رل شروعی پربرکت برای زندگی جوانان کردستانی دانست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22340
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.