حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
زمین عروس شد و آسمان به حرف آمد؛

مدارس نوبت صبح اغلب شهرستان‌های کردستان غیرحضوری شد/ فعالیت ۳۰۰ نیرو و ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات + تصویر

  • کد خبر : 4927
  • 25 دی 1401 - 9:33
مدارس نوبت صبح اغلب شهرستان‌های کردستان غیرحضوری شد/ فعالیت ۳۰۰ نیرو و ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات + تصویر
زمین عروس شد و آسمان به حرف آمد، چه شاد باشی از این خوب تر که برف آمد، خوش آمدی زمستان! اگرچه سپیده دم های تو و نفس های سرد زمستانی ات من را سست و تنبل می کند اما همچنان مثل تمام مردم حضورت را مثل همیشه احساس تر می کردیم...

به گزارش خبرنگار کُردتودی، زمین عروس شد و آسمان به حرف آمد، چه شاد باشی از این خوب تر که برف آمد، خوش آمدی زمستان! اگرچه سپیده دم های تو و نفس های سرد زمستانی ات من را سست و تنبل می کند اما همچنان مثل تمام مردم حضورت را مثل همیشه احساس تر می کردم، امروز خیلی از مردم هنگام پا شدن از خواب سورپرایز شدند، سورپرایزی از جنس برف و خوشحالی درست کردن آدم برفی.

با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اخبار چند روز اخیر درباره ورود سامانه ناپایدار جوی و بارش برف در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان کردستان، بسیاری از مردم با دنبال کردن لحظه به لحظه اخبار هواشناسی، چشم به راه آسمان بودند تا بارش برف خوبی را در این روزهای سرد زمستانی نظاره‌گر باشند.

مدارس نوبت صبح اغلب شهرستان‌های کردستان غیرحضوری شد

 طبق اعلام استانداری کردستان، با توجه به بارش سنگین برف و سرمای هوا، مدارس نوبت صبح شهرستان‌های استان غیر از بانه و سقز امروز یکشنبه غیرحضوری و ادارات پنج شهرستان سنندج، کامیاران، دهگلان، قروه و بیجار هم تعطیل است.

 به دلیل بارش برف، لغزندگی معابر، برودت هوا و اختلال در تردد و پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم بارش، امروز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه مدارس استان کردستان به غیر از شهرستان های سقز و بانه در شیفت صبح در دوره‌های مختلف تحصیلی و در سطح شهر و روستا بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

تعطیلی دستگاه های دولتی و دانشگاه ها

به دنبال بارش سنگین برف و سرمای هوا، بنا به پیشنهاد ستاد بحران و موافقت استاندار کردستان در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱، ادارات، بانک ها و دستگاه‌های اجرایی  سنندج، کامیاران و دهگلان، قروه و بیجار بجز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها تعطیل است.

همه مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان کردستان نیز تعطیل است.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان، بارش برف که از روز گذشته در استان شروع شده است، تا ظهر امروز نیز ادامه دارد.

تداوم عملیات برفروبی در شهر سنندج/فعالیت۳۰۰ نیرو و۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: بارش سنگین برف از شب گذشته در سطح شهر سنندج آغاز شده و برفروبی تداوم دارد.

عرفان فتحی اظهار کرد: همزمان با آغاز بارش برف از ظهردیروز تمامی عوامل ستاد برفروبی شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار سنندج تمام توان و تجهیزات مجموعه را برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان در قالب ستاد برفروبی پای کار آورده‌ است و با توجه به حجم بالای برف در شب گذشته ماشین‌آلات شهرداری در تمام نقاط سطح شهر فعال و در حال برفروبی معابر اصلی سطح شهر سنندج هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه با توجه به حجم بالای برف عملیات برفروبی همچنان ادامه دارد، گفت: میادین اصلی، و برفروبی معابری که منتهی به مراکز خدمات اضطراری مانند بیمارستان، فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی و… اولویت ستاد برفروبی شهرداری سنندج است.

فتحی با اشاره به اینکه روز گذشته و قبل از بارش‌ها ۱۶ هزار بسته شن و ماسه برای استفاده مردم در نقاط مختلف شهر تعبیه شده است، گفت: در بارش برف گذشته نیز ۱۶ هزار بسته شن و ماسه در سطح شهر تعبیه شده بود که ۱۰ هزار بسته آن مصرف شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۳۸ مخزن نمک و ماسه برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان در نقاط مستعد خطر در سطح شهر تعبیه شده است.

فتحی اضافه کرد: میادین اصلی شهر چندین مرتبه برفروبی شده است و بعد از اتمام کامل میادین اصلی اولویت بعدی ستاد برفروبی شهرداری سنندج معابر مستعد خطر و دارای شیب زیادی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس برای جابجایی شهروندان در نظر گرفته شده، گفت: اتوبوس و مینی‌بوس‌ها از ساعت ۷ صبح امروز در سطح شهر در راستای جابجایی شهروندان در حال تردد هستند.

وی اظهار کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند تا ماشین‌آلات برفروبی این شهرداری بتوانند هرچه سریع‌تر نسبت به پاکسازی معابر اصلی اقدام کنند. وی در پایان اضافه کرد: ۲۶ ایستگاه ستاد مدیریت بحران مناطق و ۲ ایستگاه مرکزی نیز در سطح شهر فعال است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4927
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.