حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
فرماندار سنندج:

محرم رویداد تأسف بار بزرگ تاریخ برای همه مذاهب اسلامی است

  • کد خبر : 14097
  • 02 مرداد 1402 - 7:00
محرم رویداد تأسف بار بزرگ تاریخ برای همه مذاهب اسلامی است
فرماندار سنندج ضمن تبیین و تشریح فلسفه شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، ماه محرم را به دلیل این رویداد تاسف‌بار بزرگ تاریخی برای همه مذاهب اسلامی ماه غم و اندوه دانسته بر پاسداشت آن تاکید کرد.

حسن عسکری فرماندار سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی ضمن تسلیت ایام ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم و صفر جزو ماه‌هایی است که اسلام در آن زنده شده است وامام راحل هم فرموده‌اند که، محرم و صفر را زنده نگه دارید که ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی گفت: امام حسين (ع) به حق، پرچمدار راستين اسلام ناب محمدی است كه نشان داد انسانی حقيقی هيچ گاه در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهد كرد؛ والامقامی از خاندان اهل بيت (ع) كه برای پيكار در برابر يزيديان لحظه‌ای درنگ نكرد و جهانيان را به حيرت واداشت.

وی ضمن تبیین و تشریح فلسفه شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام، ماه محرم را به دلیل این رویداد تاسف بار بزرگ تاریخی برای همه مذاهب اسلامی ماه غم و اندوه دانسته بر پاسداشت آن تاکید کرد.

فرماندار سنندج ادامه داد: قیام بزرگ عاشورا که در آن، جان‌ها برای رضای خدا و اصلاح امت خاتم الانبیا (ص) هدیه گردید، نقشه‌ راهِ خوبی برای اتحاد ‌مسلمانان است.

وی با بیان اینکه محرم به ما درس بصیرت ، دشمن شناسی ، ایثار و از خود گذشتگی ، مقاومت ، ایستادگی در برابر تحریم و … را آموخت، خاطر نشان کرد: مکتب عاشورای حسینی الگو و منشا انقلاب اسلامی می‌باشد.

فرماندار سنندج اضافه کرد: عاشورا به ما آموخت که در مقابل دشمنان باید ایستادگی و مقاومت کرد و برای حفظ دین خدا از جان و مال و خانواده خود نیز باید گذشت و کربلا الگوی جوانان ما در ۸ سال دفاع مقدس بود که با مدد از ابا عبدالله توانستند در مقابل زورگویان و مستکبرین عالم ایستادگی و مقاومت کنند و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها پا‌پس نکشند و دشمنان دین و اسلام را به خاک مذلت بکشانند و با خون خود حقانیت راه خود را امضا نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14097
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.