حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان

محدوده‌های آسیب دیده جنگل‌های مریوان احیا می‌شود

  • کد خبر : 14899
  • 15 مرداد 1402 - 9:01
محدوده‌های آسیب دیده جنگل‌های مریوان احیا می‌شود
 مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دنبال طرح بازسازی و احیا مناطق آسیب دیده جنگل های مریوان هستیم و برای جبران وضعیت پیش آمده برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حسین آهنی در این باره اظهار کرد: کمبودهایی در زمینه مقابله با حریق در شهرستان مریوان مشاهد شده که صورت برداری کرده و در اسرع وقت، تامین اعتبار و امکانات لازم را در اختیار اداره کل منابع طبیعی و مسئولان این شهرستان خواهیم گذاشت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی مناطق کشور از نظر آتش سوزی به عنوان نقاط مهم تلقی می شوند، پیشنهاد ایجاد پایگاه های اطفا حریق با مشارکت هواپیمایی بخش خصوصی آماده شده است و در اختیار سازمان مدیریت بحران وزارت کشور می گذاریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اولین پیشنهاد، ایجاد پایگاه اطفا حریق به مرکزیت شهرستان سنندج است، چرا که با توجه به اینکه هر ساله در شهرستان مریوان آتش سوزی اتفاق می افتد، وجود این پایگاه، کمک بسیار خوبی برای مدیریت زمان در شرایط بحرانی و کنترل و مهار آتش است.

آهنی تاکید کرد: سعی خواهیم کرد بیشتر روی فناوری ها از جمله تهیه پهپاد برای مدیریت، دمنده های چهار زمانه و موتورسیکلت تمرکز و در اسرع وقت تامین اعتبار و نیازهای استان را تامین کنیم.

وی از همکاری مردم مریوان و دستگاه های مختلف برای مهار آتش در جنگل های این شهرستان تقدیر کرد و گفت: امروز در اغلب نقاط، آتش تحت کنترل بود و در نهایت مهار شد.

برآورد اولیه سطح درگیر آتش سوزی ۴۵۰ هکتار است و از صبح امروز سه بالگرد مشغول اطفای آتش در جنگل های مریوان بودند.

از صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد، آتش‌سوزی گسترده‌ای در چهار نقطه از جنگل های مریوان رخ داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14899
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.