حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس بنیاد مسکن دهگلان:

مجتمع ۱۵۰ واحدی مسکن‌مهر دهگلان یکسال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 17073
  • 28 شهریور 1402 - 9:08
مجتمع ۱۵۰ واحدی مسکن‌مهر دهگلان یکسال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان از افتتاح مجتمع ۱۵۰ واحدی مسکن‌مهر که بنام تعاونی ۲۵ مسکن‌مهر شناخته می‌شود تا شهریور‌ ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مجتمع ۱۵۰ واحدی مسکن‌مهر شهرستان دهگلان با مساحت ۱۳ هزار و ۶۴۵ متر مربع در اوایل سال ۱۳۹۱ کلنگ ساخت آن به زمین زده شد و به متقاضیان واگذار گردید، در پی تغییر فصل دولت‌ها و همچنین مشکلاتی که در میان اعضا و متقاضیان روی‌ داد، روند اجرای این پروژه با تأخیر ۱۰ ساله مواجه شد و مضاف بر آن، این طرح نیز به تعاونی ۲۵ مسکن‌مهر تغییرنام پیدا کرد.

در اواخر سال ۱۴۰۱ بنیاد مسکن شهرستان دهگلان با استفاده از اعطای تسهیلات بانکی (بانک‌مسکن و بانک‌ملت) روند اجرای پروژه را تسریع بخشید.

طرح مسکن‌مهر که نقطه امیدی برای اقشار کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شود، با طولانی شدن مسیر واگذاری واحدهایش، کم‌کم رنگ باخته است، مسکن‌مهر نامی شناخته‌شده برای مردم خصوصاً برای قشر کم‌درآمد در طرح‌های عمرانی دولت است.

این طرح در اوایل توانسته‌بود، امید به خانه‌دار شدن را در بین جوانان و خانواده‌های ایرانی افزایش دهد اما روند کند پیشروی و در نهایت توقف آن، امیدها را نیز متوقف کرد، مسکن‌مهر ۱۵۰ واحدی (تعاونی۲۵) در طول ۱۱ سال بی‌تحرکی مورد انتقاد بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

وعده‌ای که ۱۱ سال به تأخیر افتاد

علی محمدی از متقاضیان مسکن‌مهر دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: مقرر شد تا مبلغی را طی چند مرتبه به حساب واریز کنیم و البته وعده‌هایی مبنی بر تحویل واحدهایمان داده شد که مرتبا بصورت اتوماتیک تمدید می‌شد.

محمدی اضافه کرد: برای پرداخت کامل هزینه مسکن‌مهر ناچار شدم ودیعه خانه‌ای را که در آن مستأجر بودم از صاحب‌خانه بگیرم اما دیگر نه ودیعه اجاره‌ای داشتم و نه مسکن‌مهری که هزینه‌اش را پرداخت کرده بودم آماده بود! و مجبور شدم در روستا خانه اجاره کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: تمام دلخوشی‌ام مسکن‌مهر بود و فکر می‌کردم از این طریق صاحب خانه شده و شرمنده همسر و فرزندانم نمی‌شوم، اما ظاهراً این خانه رویایی بیش نیست.

صباح نبئی رئیس راه و شهرسازی شهرستان دهگلان در گفتگو با کردتودی در این خصوص بیان کرد: تأمین عرصه تعاونی ۲۵ مسکن‌مهر در سال ۱۳۹۱ توسط اداره راه و شهرسازی دهگلان انجام گرفت و زمین‌های این تعاونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان واگذار گردید که به دلایلی این تعاونی نتوانست از تسهیلات اعطا شده استفاده کند، بنابراین متقاضیان بصورت آفلاین بوسیله اداره راه و شهرسازی ثبت نام و در حال حاضر مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند.

نبئی با بیان اینکه این طرح تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است، افزود: انجام کلیه عملیات آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌های این پروژه بر عهده بنیاد مسکن شهرستان بوده و راه و شهرسازی نقش تأمین‌کننده عرصه را داشته و هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه ندارد.

رئیس راه و شهرسازی دهگلان با اشاره به اقدام شهرداری نسبت به تملک مسیر، عنوان داشت: موردی که اکنون در حال بررسی است، تملک مسیر جهت هدایت فاضلاب مجتمع‌ها می‌باشد که با تفکیک‌هایی که توسط شهرداری دهگلان صورت‌گرفته در حال اجراست.

مسلم محبی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان بیان کرد: بنیاد مسکن شهرستان در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه‌ای با سرگروه‌های تعاونی ۲۵ و با پیگیری مصوبات جلسه، خوشبختانه پروژه مسکن‌مهر تا به حال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مواجه بوده و متقاضیانی که در بانک‌مسکن اقدام کرده و در زمینه اعطای تسهیلات دچار مشکل شده‌ بودند در جهت اعطای تسهیلات و متمم آن (اعطای مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به هر واحد) به بانک‌ملت معرفی شدند.(تبصره: پیشرفت فیزیکی هر واحدی که پایینتر از ۹۰ درصد رسیده بود جهت استفاده از متمم به بانک‌ملت معرفی‌شدند)

محبی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات این پروژه تا حدودی مرتفع گردیده‌است، همچنین از ادارات خدمات‌رسان نظیر شهرداری، آبفا و … درخواست می‌شود که برای معابر تعاونی ۲۵ اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم در شش ماهه‌ اول ۱۴۰۳ آن را تکمیل و به‌ افتتاح برسانیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار، در زمینه دفع فاضلاب و بررسی انشعاب آب، برق، گاز و تلفن عنوان‌کرد: در صورت اقدام هر چه سریع‌تر دستگاه‌های خدمات‌رسان، پیش روی پروژه انجام خواهد گرفت، ضمن اینکه در این طرح منع قانونی وجود نداشته که ادارات خدمات‌رسان با آن مواجه شوند و از پیشروی پروژه ناکام بمانند، لازم به ذکر است که پیشرفت ۵۰ درصدی مسکن‌مهر با کمک و همکاری این ادارات و خود مردم صورت گرفته است، امیدواریم تا اواسط سال ۱۴۰۳ این طرح ۱۱ ساله را به اتمام رسانده و به انتظار یک‌دهه متقاضیان پایان دهیم.

پروژه تعاونی ۲۵ مسکن‌مهر دهگلان، رضایت‌بخش نیست و بی‌مهری‌ها به آن ادامه دارد، اما باید مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام توان خود را برای رفع مشکلات آن بکار گیرند، تا هر چه سریع‌تر این طرح ناتمام به بهره‌برداری رسیده و شاهد به تحقق رسیدن رویای ۱۱ ساله، خانه‌دار شدن متقاضیان باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17073
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.