حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

لزوم پیگیری در خصوص پرداخت حقوق دولتی معادن

  • کد خبر : 26798
  • 24 دی 1402 - 11:09
لزوم پیگیری در خصوص پرداخت حقوق دولتی معادن
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بر پیگیری جدی مسئولان در راستای پرداخت حقوق دولتی معادن در استان کردستان تاکید کرد.

بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای معدنی در استان کردستان، گفت: بهره برداری از این ظرفیت ها در راستای کمک به توسعه استان یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی با اشاره به وجود قوانین مشخص و شفاف در راستای پرداخت حقوق دولتی معادن در کشور، اظهار کرد: پیگیری در راستای پرداخت حقوق دولتی معادن در استان و هزینه آن در راستای خدمت به مردم منطقه ضروری است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، خواستار اجرای کامل ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه مبنی بر پرداخت یک درصد فروش معادن به خزانه معین استان شد و افزود: اجرایی کردن این مصوبه باید به صورت جدی دنبال شود.

وی ضمن تاکید بر جبران خسارت های احتمالی فعالیت های معادن در بخش های مختلف از جمله محیط زیست، افزود: هزینه درآمد های حاصل از ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه در راستای جبران خسارت های زیست محیطی و زیرساختی محل بهره برداری معادن ضروری است.

رحیمی همچنین خواستار اجرای ماده۴۷ برنامه ششم مبنی بر بکارگیری افراد وشرکت های بومی در معادن شد و بیان کرد: بهره مندی معادن باید به خود مردم ساکن در منطقه برسد و نظارت بر اجرایی کردن این مهم نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت های عمرانی حاصل از درآمدهای حقوق دولتی معادن، افزود: در سال جاری مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان جهت ترمیم آسفالت جاده صاحب – گلتپه به طول۲۰کیلومتر از محل یک عوارض وصول شده و بخشی از آن اجرا و به بهره برداری رسیده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجل شورای اسلامی گفت: از محل مسئولیت های اجتماعی معدن طلای قلقله، تاکنون آسفالت جاده روستای مازوجداره و بازسازی مسجد و مدرسه روستا انجام شده است.

وی به پیگیری های صورت گرفته در راستای تسریع در بهره برداری از شرکت طلای قلقله سقز اشاره کرد و گفت: شرکت مجری پروژه متعهد شده است تا آذر ماه ۱۴۰۳کارخانه طلای سقز را با اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به بهره برداری برساند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26798
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.