حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
در جلسه انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی کردستان مطرح شد؛

لزوم پای کار آمدن مسئولان برای محرومیت زدایی در کردستان

  • کد خبر : 12973
  • 08 تیر 1402 - 16:39
لزوم پای کار آمدن مسئولان برای محرومیت زدایی در کردستان
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان بخشی از ماموریت مهم خود، بنا دارد که با رفع محرومیت امیدآفرینی کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در جلسه انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی کردستان  که در استانداری کردستان برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان بخشی از ماموریت مهم خود، بنا دارد که با رفع محرومیت امیدآفرینی کند.

سردار آبرومند افزود: باید برای توسعه همه جانبه کردستان همه تلاش کنیم.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم به شکل جهادی و با اقدامات مؤثر و سازنده در خدمت مردم باشیم.

سردار جمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه شمال غرب کشور هم گفت: امروز مصوبات خوبی در کردستان به تصویب رسید، ولی باید تلاش کنیم این پروژه‌ها طی ۳ تا ۴ سال آینده به بهره برداری برسد.

زارعی کوشا، استاندارکردستان نیز به ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن برای محرومین درقالب این تفاهم نامه بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن اشاره کرد وگفت: توجه به آبرسانی به روستاها، راه روستایی، فضا‌های آموزشی و ورزشی از جمله این مصوبات بوده است.

زارعی کوشا با بیان اينکه قرارگاه امام حسن مجتبی علاوه بر احداث مسکن و اتمام واحدهای نیمه تمام به تعداد۲۲۰ واحد، عنوان کرد: اجرای عملیات بیش از دو هزار کیلومتر  راه جدید و حدود ۶۰۰ کیلومتر مرمت و بازسازی در یک قرارداد ۴ ساله به این قرارگاه واگذار خواهد شد.

استاندار کردستان همچنین اجرای طرحهای آبخیزداری در راستای حفظ اراضی و منابع طبیعی استان را جزو دعدغه‌ها و اولویت‌های استان برشمرد و گفت:عملیات اجرای حدود ۵۰۰ هزار هکتار طرح آبخیز داری، ساخت و تجهیز ۱۵ ایستگاه پمپاژ با هدف توسعه اراضی کشاورزی در وسعت ۲۸ هزار هکتار از دیگر بخش های تفاهم نامه منعقد شده است.

ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم به انجام سند و مطالعه تخصصی در بیش از ۸۰۰ روستای استان که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، اشاره کرد وگفت: در این روستا‌ها در بخش گردشگری، اشتغالزایی و صنایع دستی و رفع محرومیت طرح‌های مطالعاتی انجام شده که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی این مطالعات عینی و عملیاتی شوند.

در نشست یاد شده که با حضور فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تفاهم نامه‌ی محرومیت زدایی برای بخش‌های مختلف استان کردستان به امضا رسید.

ایجاد اشتغال در زنجیره ارزش ۴ رسته اصلی گردشگری، صنایع دستی، دست بافته ها و باغداری و ساخت ۸ مدرسه به صورت مشارکتی از دیگر مفاد قرارداد و تفاهم نامه‌ای بود که مابین استاندار کردستان و فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع)امضا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12973
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.