حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مطالبه زنان از مسئولان فرهنگی؛

لزوم توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهاد تبیین

  • کد خبر : 22452
  • 27 آبان 1402 - 7:35
لزوم توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهاد تبیین
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهاد تبیین، گفت: متاسفانه شاهد وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در جامعه هستیم که می‌طلبد صدا و سیمای مرکز کردستان با تولید محتواهایی مناسب در این امر یاریگر باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در دیدار بانوان هیئت اندیشه‌ورز با مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌‌ها و ماموریت‌های بسیج جامعه زنان، تحکیم بنیان خانواده و معرفی الگوی سوم زن مسلمان است که در همین راستا قرارگاه تعالی زن و خانواده تشکیل و در ۵ کارگروه تخصصی فعالیت‌های اثربخشی را انجام داده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این قرارگاه انجام داده، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و الگوسازی زنان موفق در سطح استان و معرفی به نسل جوان است.

وی افزود: با توجه به شرایط استان کردستان می‌طلبد که تعامل و هم‌افزایی با صدا و سیمای استان داشته باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب هستیم که می‌طلبد صدا و سیمای مرکز کردستان با تولید محتواهایی مناسب در این امر یاریگر باشد.

سرکانی ادامه داد: در برنامه‌های صداوسیمای استان کردستان، زنان توانمند می‌توانند کمک صدا و سیما باشند.

وی یادآور شد: ۵۶۴ شهیده زن در استان کردستان وجود دارد که انتشار مجاهدت و استقامت این بانوان می‌تواند الگویی برای نسل جوان باشد.

وی تاکید کرد: بسیج جامعه زنان با در اختیارگذاشتن محتواهای تصویری مؤثر درباره زنان و حضور کارآمد آنان در جامعه می‌تواند رسانه استانی را در الگوسازی و شناسایی نخبگان و زنان پیشرو یاری کند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های بانوان هیئت اندیشه‌ورز در برنامه‌های صدا و سیمای استان کردستان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

سردرگمی مردم در هویتی که مورد حمله قرار گرفته است

شمسی کاظمی رئیس کارگروه زن و خانواده استان کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: بین تلویزیون و هویت ملی رابطه وجود دارد چرا که در میان تمام رسانه‌ها چه سنتی و چه اجتماعی بیشترین قدرت و اثرگذاری را دارد.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که؛ “ملتی که در آن رواج فرهنگ بیگانه وجود داشته باشد نباید ادعا کرد که آن کشور استقلال دارد” لذا باید آن دغدغه نسبت به فرهنگ را داشته باشیم.

وی با بیان مسئله‌محوری و مطالبه‌ای نسبت به صدا و سیما، گفت: ما این مطالبه را داریم که ضمن تشکر و تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه؛ بحث سردرگمی مردم در هویت ملی، دینی و فرهنگی جوانان که مورد حمله قرار گرفته است را رفع نماییم.

کاظمی گفت: یکی از مطالبات ما آگاهی بخشی و هویت‌بخشی به مردم است و در برنامه خانواده نیز در بحث تربیت فرزند تولید محتوا وجود داشته باشد.

وی افزود: در راستای نهادینه کردن جهاد تبیین همه ما سرباز هستیم لذا نسبت به جریان‌سازی‌ها راهگشا باشیم و تبلیغاتی اقدام کنیم و انتظار ما این است که در فضای رسانه، فعالان رسانه با ترسیم نقشه راه به ترویج و تبیین همه‌جانبه پیرامون هویت زن مسلمان اقدام کنند.

تقویت فرهنگ قومی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

علی مرادی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: مهمترین دستاوردهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه استعدادها و ظرفیت‌های زنان ایرانی دارد، بسترسازی برای ظهور هویت مستقل زنان است.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین حلقه در زنجیره تشکیل هویت، بحث شخصیت است که نهاده‌های مختلفی در آن دخیل هستند، افزود: آموزش تدریجی یکی از این مولفه‌هاست که متناسب با آن باید انجام شود وگرنه آسیب‌پذیر خواهد بود.

مرادی یادآور شد: مهمترین مولفه و حلقه مفقوده‌ای که مورد غفلت واقع شده و آسیب جدی به آن وارد شده، عدم توجه به داشته‌های خودمان است و آنقدر غبار گرفته که یادمان رفته است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مولفه ها در برخورد با تهاجم فرهنگی هویت قومی، ندیدن داشته‌هاست، کشور ما کشوری است که از اقوام مختلف تشکیل شده و اگر این هویت قومی درست قرار گیرد تبدیل به هویتی ملی خواهد شد.

مرادی تاکید کرد: لازم است که‌ داشته‌های خود را در حوزه استان کردستان متناسب با ماموریت و جامعه هدف خود در نظر بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این همکاری و هماهنگی متقابل، چشم‌اندازی روشن در فضای زن و خانواده رقم بزند و رهاورد این جلسه کارهای عملیاتی باشد.

در ادامه معاونین طرفین با بیان نظرات درباره مسائل حوزه زنان و خانواده راهکارهایی برای تعامل و همراهی بیشتر ارائه دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22452
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.