حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

قهرمانان قایقرانی آبهای خروشان کشور در پالنگان کردستان معرفی شدند

  • کد خبر : 10514
  • 23 اردیبهشت 1402 - 8:01
قهرمانان قایقرانی آبهای خروشان کشور در پالنگان کردستان معرفی شدند
مسابقات قایقرانی آبهای خروشان کشور، پس از ۲ روز رقابت شامگاه جمعه در روستای تاریخی گردشگری پالنگان کامیاران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، بیش از ۷۰ قایقران در ۲ بخش مردان و بانوان در قالب ۱۵ تیم به نمایندگی از ۱۲ استان مختلف در این مسابقات حضور یافته و در ماده رفتینگ به مدت ۲ روز رقابت کردند.

 

در پایان و در بخش مردان در ماده سرعت اسلالوم و ماراتن، تیم “بلوط چهار محال و بختیاری” با ۷۶۴ امتیاز اول شد و هم استانی این تیم با نام “زیست کره مشایخ” نیز با ۷۲۸ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

 

“اشفهان خروشان” از اصفهان با ۶۵۹ امتیاز بر پله سوم ایستاد و “سیروان کردستان” و “جوانان سیروان” هر یک با ۶۴۶ و ۶۴۳ امتیاز در رده های چهارم و پنجم این مسابقات قرار گرفتند.

 

در بخش بانوان نیز “نوین البرز” عنوان اول را بدست آورد، تیم “بلوط چهارمحال و بختیاری” رتبه دوم را از آن خود کرد و تیم “سیروان کردستان” هم در جایگاه سوم ایستاد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در آیین پایانی این مسابقات اظهار کرد: هدف اداره کل ورزش و جوانان از میزبانی رقابتهای ملی، این است تا در کنار معرفی روستاهای گردشگری و تاریخی پیشینه، ظرفیتهای ورزشی استان را به کشور معرفی کند.

 

حامد جولایی افزود: از سویی بنا داریم تا مجموعه های تفریحی و ورزشی در بخش قایقرانی و زمینهای روباز و چمن مصنوعی را در این روستاها توسعه دهیم.

 

این مسابقات با همکاری ورزش و جوانان استان و شهرستان، فرمانداری شهرستان کامیاران، هیات قایقرانی استان، دهیار و شورای روستای پالنگان و همچنین باشگاه قایقرانی رفتینگ “سیروان” از دیروز آغاز شده بود که امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

رودخانه سیروان در روستای تاریخی و گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران از جمله مناطق بکر و زیبای استان کردستان است که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توریسم تفریحی و ورزشی را دارد.

 

این رقابت ها با حضور ورزشکاران استان های مختلف در رودخانه سیروان و روستای تاریخی و گردشگری پالنگان کامیاران برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10514
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.