حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج «چلچراغ آیه‌ها» در دهگلان برگزار شد

  • کد خبر : 18261
  • 11 مهر 1402 - 21:41
اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج «چلچراغ آیه‌ها» در دهگلان برگزار شد
اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج (چلچراغ آیه‌ها) همزمان با میلاد باسعادت پیام‌آورنده نور و رحمت در حسینیه رستگاران این شهرستان برگزار شد‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در دهگلان، اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج (چلچراغ آیه‌ها) همزمان با میلاد باسعادت پیام‌آورنده نور و رحمت در حسینیه رستگاران این شهرستان برگزار شد‌، شرکت کنندگان در این مسابقه در هفت حوزه (۴حوزه برادران و ۳حوزه خواهران) در سه بخش قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم به رقابت پرداختند.

 

ماموستا یاسین فتحی، امام جمعه روستای کانی پهن و از شرکت کنندگان این مسابقه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مسلمانان باید قرآن را خوانده و در کلمات و آیات آن بخوبی تفکر و تدبر ورزند و به فرمایشات خداوند در این کتاب الهی و دستورات آن عمل کنند و آنرا سرلوحه زندگی‌شان قرار دهند.

 

 

ماموستا فتحی در ادامه اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید بر روی تبدیل کردن مساجد به پایگاه‌های قرآنی متمرکز شد و مسابقات قرآنی در مساجد برگزار گردد، قرآن کریم بهترین سلاح و مسجد نیز بهترین سنگر برای یک مؤمن محسوب می‌شود.

 

 

فتحی از شرکت کنندگان در مسابقه قرآنی عنوان کرد: دلیل شرکت در این مسابقه، تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به خواندن قرآن کریم است، جوانان باید ادامه دهنده راه اسلام که راه مستقیم است باشند و همه پستی‌ها و بلندی‌های راه را با جان و دل بپذیرند، امروزه این کتاب آسمانی بدست فراموش سپرده شده و مردم کمتر بسوی خواندن آیات قرآنی تمایل نشان می‌دهند.

 

 

وی در ادامه بیان داشت: باید ذهن و قلب جوانان ما سرشار از کلام و آیات قرآن کریم باشد و از فرامین و دستورات این کتاب الهی در راستای بهتر زیستن و سعادتمندی در دنیا و آخرت بهره ببرند.

 

 

وی گفت: قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان و به زبان عربی نوشته شده است، خداوند در این کتاب آسمانی فرموده که ما قرآن را به زبان عربی نازل کردیم تا در آن تعقل کنید و امروزه بعد از ده‌ها‌ قرن از نزول قرآن مجید، محققان دریافتند که زبان عربی کامل ترین زبان در دنیا بشمار می‌رود.

 

فتحی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه قرآن کریم بدلیل مسائل و مشغله‌های دنیوی از خاطر مسلمان فراموش شده و سال به سال سراغی از این برکت الهی نمی‌گیرند.

 

 

ماموستا فتحی عنوان داشت: چندی پیش در کمال تأسف و تألم شاهد بی حرمتی به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دشمنان اسلام بودیم، هتاکان به کتاب آسمانی مؤمنان از عمل ناشایستی که مرتکب شده‌اند آگاهی کافی ندارند و الا اگر یکبار و از روی تفکر به آیات الهی بنگرند به یقین از عمل پلید خود نادم و پشیمان خواهند بود.

 

 

در پایان اختتامیه از ۲۴ نفر از قاریان برگزیده در سه سبک قرائت، ترتیل و حفظ، با حضور فرمانده سپاه شهرستان، مسئول بسیج طلاب دهگلان و سایر مسئولان تجلیل و لوح یادبودی به آنان اهدا گردید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18261
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.