حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر اجرایی پروژه فولاد کردستان

فولاد کردستان متعهد به حفظ محیط‌زیست است

  • کد خبر : 12334
  • 27 خرداد 1402 - 8:25
فولاد کردستان متعهد به حفظ محیط‌زیست است
مدیر اجرایی پروژه فولاد کردستان گفت: مجموعه فولاد کردستان به‌ عنوان یک بنگاه تولیدی، حفظ و صیانت از محیط‌زیست را همواره جزو وظایف ذاتی خود می‌داند و در جهت بهبود شرایط محیط‌زیست اقدامات متعددی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کودتودی از بیجار، کریم رستمی زاده در آیین پاکسازی حاشیه روستای زاغه فولاد ( محدود اجرایی کارخانه فولاد کردستان ) اظهارداشت: فولاد کردستان و شرکت تخصصی فولاد تکنیک که مسئولیت اجرایی احداث کارخانه فولاد سازی در شهرستان بیجار را به عهده دارند، به‌ عنوان یک بنگاه تولیدی و اقتصادی مترقی به حفظ محیط‌زیست همواره پایبند بوده و خود را به حفظ آن متعهد دانسته و اقدامات متعددی در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: براساس بند ب ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و تبصره ۳ ماده ۱۱ ضوابط عدم آلایندگی در احداث واحدهای تولیدی و صنعتی قانون هوای پاک، «به‌منظور کاهش عوامل آلاینده و مخرب محیط‌زیست، کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی بزرگ که قابلیت و ضرورت نصب و راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین را دارند باید نسبت به نصب و راه‌ا‌ندازی سامانه پایش آنلاین اقدام کنند.».

مدیر اجرایی کارخانه فولاد کردستان تصریح کرد: از این‌ رو مطابق شیوه‌نامه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش لحظه‌ای و پیوسته سازمان حفاظت محیط‌زیست، سامانه پایش لحظه‌ای جهت سنجش گازهای (O2،CO،NOX،SO2) خروجی از دودکش‌های احیا نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیگر برنامه های در دستور کار فولاد کردستان، تدوین دستورالعمل زیست‌محیطی تعمیرات است، گفت: این دستورالعمل با هدف تشریح الزامات زیست‌محیطی حین انجام تعمیرات در شرکت جهت اطمینان از تحت کنترل قرار گرفتن آثار سوء زیست‌محیطی آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های تعمیراتی همچون پساب‌ها، پسماندها و انتشار آلاینده‌های اتمسفری به جو تدوین شده و به‌نحوی‌که بتوان با رعایت مسائل زیست‌محیطی، با کمترین آلودگی، بیشترین بهره‌وری و کارایی را به وجود آورد.

رستمی زاده تصریح کرد: در راستای مدیریت بهینه پسماندهای روغنی و آغشته به روغن و به‌منظور کنترل و کاهش اثرات و آلاینده‌های زیست‌محیطی، اصول و مقررات عمومی جمع‌آوری، حمل، نگهداری و امحای پسماندهای روغنی در قالب دستورالعمل تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به لزوم رعایت الزامات زیست‌محیطی در زمینه نگهداری روغن‌های ضایعاتی جهت کنترل و جلوگیری از آلودگی خاک، پروژه ساخت جایگاه نگهداری بشکه‌های روغنی در محوطه فولادسازی طراحی و اجرا خواهد شد، به‌منظور مدیریت و ساماندهی پسماندهای صنعتی ویژه و پیشگیری و کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز امحا و دفع اصولی پسماندهای ویژه مطابق ضوابط و الزامات قانونی قرارداد امحا و دفع اصولی پسماندهای صنعتی صورت می گیرد.

مدیر اجرایی فولاد کردستان با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه پساب صنعتی در کارخانه و استفاده از پساب شهری بیجار جهت حفظ محیط‌زیست، یادآور شد: با توجه به میزان مصرف آب در صنعت فولاد، استفاده از آب‌های نامتعارف می‌تواند راهکاری نو در صرفه‌جویی آب و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی باشد، با توجه به طراحی سیستم فرایندی فولاد کردستان، فراوری و تصفیه کامل پساب صنعتی در یک سیکل بسته صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: جهت صرفه‌جویی و کنترل آلودگی‌های احتمالی وارده به محیط، پروژه توسعه تصفیه‌خانه صنعتی به‌منظور تصفیه کامل آب‌های ورودی به خور، شامل پساب حاصل از شست‌وشوی سطحی سایت و کانال‌های سطح سایت، به ظرفیت پذیرش پساب به میزان ۲۸۰ مترمکعب در ساعت، طراحی و احداث خواهد شد.

رستمی زاده با اشاره به زمان بهره برداری از پروژه فولاد کردستان در سال ۱۴۰۴ اظهارکرد: بدون شک طرح مطالعاتی و اجرایی پروژه فولاد کردستان در منطقه زاغه فولاد با برآوردهای علمی و توجه به ظرفیت های زنجیره فولاد در دیار گروس است که امیدوارم با سرعت پیشرفت امروز پروژه فولاد کردستان، شاهد بهره برداری از این مجموعه تولیدی و اقتصادی طی ۲ سال آینده باشد.

وی گفت: این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و خلق آینده‌ای بهتر و به‌عنوان امانت‌دار آیندگان، اقدامات استراتژیک و مؤثری در تمام حوزه‌های محیط‌زیست (هوا، آب، منابع و انرژی، پسماند، تنوع زیستی) تعریف و در حوزه پسماندها، سعی خواهد کرد پسماندهای خود را در چرخه حیات آن ارزیابی و با رویکرد اقتصاد چرخشی مدیریت می‌کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12334
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.