حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار خبرداد:

فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در شهرستان بیجار با محوریت محرومیت‌زدایی

  • کد خبر : 10288
  • 18 اردیبهشت 1402 - 9:03
فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در شهرستان بیجار با محوریت محرومیت‌زدایی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار گفت: تعداد 200 گروه جهادی بسیج با ثبت در سامانه اطلس سازماندهی شده در این شهرستان فعالیت دارند که محور فعالیت های آن ها محرومیت زدایی و ساخت مسکن روستایی برای محرومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، حسین رجب پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه های جهادی در جامعه و کشور حسنات و برکات زیادی دارد، این گروه های جهادی بسیج وابستگی به هیچ جناح سیاسی و حزبی ندارند و همواره در کنار مردم و بصورت داوطلبانه برای خدمت بی حد و مرز به مردم آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است که لازم است به صورت ویژه به آن پرداخته شود گفت: خدمات بسیج در یکسال گذشته را در قالب گروهای جهادی سازندگی را می توان به اختصار به آبرسانی ۳۷ روستا، که ۲۳ روستای آن مجتمع آبرسانی است و ۱۴ روستا هم بصورت مستقیم تک روستایی، ۹ مجتمع آبرسانی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر لوله گذاری و حفاری و ۷ مورد هم مرمت کاری شبکه با اعتباری افزون بر ۷۲ میلیارد ریال هم به بهره برداری رسیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار اظهارداشت: در بحث خدمت به محرومان هم ۲۸ طرح که شامل احداث خانه عالم، خدمات بهداشتی و درمانی، احداث مدارس و برخی دیگر از خدمات با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال است.

وی روستاهای دارای تنش آبی استان کردستان را ۱۶۹ روستا عنوان و گفت: ۳۷ روستا در شهرستان بیجار نیز از بی آبی رنج می برند که از این تعداد ۲۳ روستا در ذیل خط مجتمع شاه گدار و ۱۴ روستای دیگر نیز از محل آبرسانی از سد سیازاخ آبرسانی خواهند شد.

رجب پور افزود: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محور فعالیت‌های این گروه‌های جهادی است، ۵۲ مورد جهیزیه به نو عروسان نیازمند اهدا شده است و میزان کمک‌های مؤمنانه بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۴ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ صندوق قرض الحسنه در شهرستان بیجار فعال است و بیش از ۷۰ درصد اعضا از مزایای این صندوق ها بهره مند شده اند گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است و لازم است تا دستاوردهای نظام برای مردم به خوبی بیان شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار افزود: اصحاب رسانه نقش بسیار مؤثری در عرصه جهاد تبیین بر عهده دارند و انتظار می‌رود در شهرستان بیجار شاهد نقش آفرینی فعالان رسانه‌ای در این راستا باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10288
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.