حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

فصل قبوض میلیونی گاز رسید/ قبض بالای ۵۰۰ هزار تومان هدیه زمستان برای پرمصرف‌ها

  • کد خبر : 5417
  • 05 بهمن 1401 - 7:56
فصل قبوض میلیونی گاز رسید/ قبض بالای ۵۰۰ هزار تومان هدیه زمستان برای پرمصرف‌ها
با فرارسیدن فصل زمستان، مصرف گاز در کشور بخصوص در بخش خانگی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، از شانزدهم آذر ماه سال جاری بر اساس مصوبه جدید، تعرفه گاز تغییر کرده و هزینه قبض گاز مشترکان بدمصرف نسبت به قبل، سه تا چهار برابر محاسبه می‌شود.

همین امر سبب شد که تعدادی از شهروندان با مراجعه به شرکت گاز کردستان از این وضع گلایه داشته باشند، قبض‌هایی که به گفته شهروندان تقریبا نسبت به مدت مشابه ۵ برابر شده است.

ابهامات شهروندان

برخی شهروندان بیان می‌کنند که علی‌رغم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی مبالغی که در قبوض گاز به دستشان می‌رسد بسیار زیاد است، به نحوی که غالبا شوکه می‌شوند و تعجب می‌کنند.

یکی از این شهروندان سنندجی که اکثرا شاغل هستند، می گوید: با اینکه زمان بسیار کوتاهی در خانه هستیم و همسرم و فرزندانم در مصرف انرژی کمال صرفه‌جویی را به عمل می‌آورند، اما فیش گاز ما در ماه بسیار زیاد می‌آید و حتی برخی اوقات تعجب می‌کنیم که شاید افراد دیگر از این خدمات استفاده می‌کنند و فقط مبالغش برای ما ارسال می‌شود!

وی ادامه داد: چرا باید فیش گازی که قبلا در مدت مشابه ۸۰ هزار تومان برایمان می‌آمد حال این مبلغ به یک میلیون تومان رسیده است مگر می‌شود با این وضع زندگی کرد؟!

۳۵ درصد از مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان در رنج اول تا سوم هستند

به گفته‌ی مسئولین شرکت گاز استان کردستان، ۳۵ درصد از مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان یعنی ۱۶۷ هزار مشترک در رنج اول تا سوم، ۲۰۶ هزار نفر از مشترکان بالغ بر ۴۲ درصد در رنج سه تا شش، ۱۰۰ هزار مشترک در رنج ۷ تا ۱۰ و تنها سه درصد یعنی ۱۵ هزار مشترک بد مصرف هستند.

فعله‌گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در این خصوص اظهار داشت: این روز‌ها که هوا سردتر شده، درست مصرف کردن گاز طبیعی بیشتر از گذشته حائز اهمیت است.

وی گفت: مصرف کنندگان گاز طبیعی برای پرداخت گاز بهای مصرفی در دوازده رنج تقسیم‌بندی می‌شوند که به نسبت گاز مصرفیشان تعرفه‌هایشان متفاوت خواهد بود.

 

وی افزود: پله یک تا سه که تا ۴۲۵ متر مکعب مصرف گاز یک واحد در ماه است با کمترین نرخ ممکن و بدون تغییر نسبت به سال قبلی است اما پله ۴ تا ۶، تا ۶۵۰ متر مکعب شاهد افزایش قیمت خواهند بود و پله های ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ هم جزء مشترکان پر مصرف خواهند بود که ۵۰ درصد افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین افرادی که دارای فیش‌های نجومی هستند مربوط به مشترکین پله های ۱۱ و ۱۲ هستند که مصرف یک ماهشان از هزار متر مکعب بشتر بوده است و به ازای هر متر مکعب ۶۰۰۰ تومان هزینه‌ی گاز بهایشان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5417
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.